Hallo iedereen!!
Ik ga tijdens de zomervakantie (half juli tot eind september) een stage doen in Mexico City en ben op zoek naar een appartementje! Ik heb al vernomen dat het moeilijk is om iets te vinden voor maar 2-3 maanden, aangezien alles voor minstens een half jaar of een jaar te huur staat… Kan iemand me meer info geven?
Heel erg bedankt!
Magali
Hallo,
Waar in Mexico-City ga je precies stage lopen?
De meeste appartementen/kamers die te huur staan worden niet op het internet gepubliceerd.
En de agencias die dat wel doen zijn vaak de wat duurdere/luxere.
De meeste mensen die iets willen huren lopen in de wijk waar ze wonen willen door de straten en noteren de telefoonnummers van alle ´te huur´ (se renta) bordjes.
Dus het zoeken gebeurt hier meer in de straten dan op het internet.
Het lijkt me trouwens dat het wel mogelijk moet zijn om iets te vinden voor slechts een paar maanden.
1 like
Ik loop stage in Polanco! Ik heb vernomen dat dat de iets chiquere buurt is… ik zou graag iets degelijk (proper) vinden, maar toch niet té duur (ik heb eigenlijk ook niet echt een idee wat de huurprijzen zijn?) Ik ben wel bereid iets meer te betalen voor een degelijke plaats, liefst ook niet té ver van Polanco…
Magali
Klopt, Polanco is een iets chiquere buurt (vrij zakelijk).
In Polanco zelf zijn de huren (voor Mexicaanse begrippen) vrij prijzig. Je zou ook la condesa kunnen proberen. Een erg leuke buurt (de uitgaansbuurt van de stad) maar ook zeker niet goedkoop.
Welke buurt je ook kiest, het is erg handig om iig dicht bij een metro station of metro-bus station te wonen zodat je je makkelijk kunt verplaatsen.
Huurprijzen heb je van spotgoedkoop naar belachelijk duur. Een studio kost zo´n 3000 á 6000 pesos per maand en appartementjes heb je vanaf zo´n 4000 tot zelfs 20000 pesos, afhankelijk van de buurt en grootte.
1 like
Hoi Magali,
Ik woon in Mexico Stad in de wijk Roma Nte, bij Metro Sevilla, tussen de Zona Rosa en de Condesa. Voor de deur vertrekken de bussen naar Polanco (10 min rijden). Een klein, maar gezellig appartementje, en supergoed gelegen. Ik zoek een poezenoppas sowieso voor de periode 20 augustus - 2oktober, en ik ben er ook niet tussen 22 juli en 3 augustus (ben reisleidster en dus vaak weg…). Als je interesse hebt of meer info wilt, schrijf me direkt op paapellen@hotmail.com Ik begrijp dat je liever een aanééngesloten periode hebt, maar dit zijn al een paar weken, en misschien dat je nog op reis wilt ofzo, of dat ik wat met vrienden hier kan regelen ofzo, maar eerst maar eens weten of je niet allergisch voor katten bent.
groetjes!