Making the move - Playa del Carmen naar DF

Goedemorgen, voor mijn werk word ik binnenkort overgeplaatst naar Mexico City, na ruim 5 jaar in Playa del Carmen gewoond te hebben. Nu ben ik me aan het voorbereiden op de verhuizing, maar vind het erg lastig om te bedenken in welk gedeelte te wonen. Ik ben vaak in de stad geweest, maar ken het niet goed genoeg om te weten waar ik wil wonen. Ik ben niet gebonden aan reistijd naar kantoor omdat het home office zal zijn. Ik ben eigenlijk op zoek naar een wijk waar ik op loop afstand een supermarkt heb, metro station, en zou leuk zijn als er wat meer te doen was, bijvoorbeeld leuke barretjes en een park ofzo, maar geen verplichting. Veel mensen zeggen dat Napoles ideaal zou zijn, maar misschien hebben jullie nog andere ideeen. Het liefst wel in een deel wat redelijk veilig is en niet achterlijk duur :slight_smile: Ook handig om te vermelden, ik zoek een 1 of 2 kamer appartement, liefst 2 zodat 1 kamer mijn kantoor kan worden, en hooguit 8000 pesos, liever minder. Enig idee waar te beginnen met zoeken?

De 2 leukste en veiligste wijken (op de echte villawijken na) die mij naar binnen schieten zijn La Condesa (de uitgaansbuurt van de stad met heel veel restaurantjes en barretjes) en Polanco.
Beide wijken zijn wel relatief duur, maar voor 8000 moet je wel een klein 2-kamer appartement kunnen vinden.

La Condesa voldoet het meeste aan jouw omschrijving.

Een andere leuke wijk is La Roma. Iets goedkoper, iets minder the-place-to-be maar erg centraal.

Let er wel op dat in Mexico-City sommige verhuurders een onderpand vragen, dit omdat de wetten in Mexico-City heel erg pro-huurder zijn. Als je de huur niet kunt betalen mag men je niet uit je huis zetten. Hierdoor vragen veel verhuurders een onderpand (wat veelal een pand in de stad dient te zijn). Dit zal niet door iedereen gevraagd worden en voor buitenlanders wil men wel eens een uitzondering maken.

Eindelijk is dan toch alles rond en ik vertrek eind deze maand naar Mexico City! Woning wensen zijn iets veranderd, ben nu op zoen naar een 1 kamer appartement in een veilige buurt, en nog liefst wel dichtbij metro of metrobus en een supermarkt. Iemand toevallig enig idee?

Qua supermarkten heb ik geen idee, maar ik zou de buurt ten noorden van metrostation Chilpancingo of Patriotismo proberen. Veilig, centraal en een zeer leuke wijk.

Rianne1982

Ik woon zelf in de colonia Navarte en ben de laatste tijd op zoek voor een vriend die graag in deze wijk wil wonen je hebt hier apartementen vanaf 4000 en met 8000 kan je prachtig wonen alles is dicht bij, metro, metrobus snel in het centrum snel in Roma en Condesa je zit overal een beetje tussenin, overdekte markten en supermarkten op loopafstand door de hele wijk.

Mijn advies neem een hotel voor een week of twee en koop een fiets en een kaart, en dan rustig rond fietsen door de wijk en gewoon bellen want er is helaas geen “funda” hier maar zoals ik al aangaf ben ik ook aan het rond kijken voor een vriend en als je 1 dag hier systematsche door de wijk fietst heb je 10 to 25 huizen die de moeite waard zijn.

En voor die fiets moet je uitstappen bij metro Pino Suárez en dan de straat San Pablo in na ongeveer 500m heb je het epicentrum van de fietswinkels van México-stad bereikt (Het zit ook vol met hoeren maar dat mag de fietspret niet drukken).

Geluk ermee

Bastiaan