Op zeer korte termijn verhuis ik van Colima (westen van Mexico) naar Playa del Carmen.
Natuurlijk moeten we daar een huisje gaan regelen. Ik weet dat het beter is ter plaatse te zoeken, want dat heeft tot nu toe in Colima ook altijd gewerkt. Alleen, in Colima weet ik waar je beter niet kunt gaan wonen en waar het juist wel erg aan te raden is. In de buurt van het strand is leuk, maar ook geen must.
Kan iemand mij vertellen waar wel en waar juist niet te wonen in Playa del Carmen? We hoeven niet perse midden in het centrum ofzo…gezien de prijzen daar een stuk hoger zullen liggen en je minder voor die prijs krijgt.
Ik zou in een aantal wijken in PDC niet willen wonen, maar niet zozeer vanwege veiligheid want dat vind ik overal prima, maar meer omdat het zo ver weg is. Als je aan de strand kant van de snelweg blijft heb je centro, gonzalo guerero, zazil ha en dan colosio. En natuurlijk Playacar. Playacar en colosio zou ik niet willen wonen omdat het ver weg ligt van alles en ik alleen een fiets heb
Aan de andere kant van de snelweg heb je prima wijken, bijvoorbeeld Villamar, Mision I en II, Nuevo Creacion. Allemaal prima, maar voor mij te ver weg.
Ik woon zelf in Zazil Ha. Vind het super daar. Het is niet in het centrum, maar binnen 10 minuten fietsen ben ik er. Daarnaast kan ik 24 uur per dag zonder problemen over straat. Soriana supermarkt vlakbij. Voor mij ideaal.
Nou ik woon in Colosio en heb alles in de buurt . Dus colosio prima buurt om in te wonen. En wat betreft playacar denk ik dat je daar ook wel zou willen wonen alleen moet je genoeg financieen daarvoor hebben. (duurste wijk van playa). Hangt geheel af van wat je te besteden hebt per maand enof het echt noodzakelijk is om in of rond het centrum te wonen verderop leuke beveiligde wijiken er staat genoeg te huur dus ter plekke kijken waar je graag wilt wonen zou ik zeggen.
Dank Crazypat! Playacar zal het dan waarschijnlijk niet worden…
Ik ben benieuwd naar waar we terecht gaan komen en wat voor prijzen ze daar vragen…dat is natuurlijk heel anders dan hier in Colima.
Wat leuk werk je voor een lokale touroperator. Ik zal mezelf even voorstellen mijn naam is Githa ik ben een 29 jarige dame uit Amsterdam ik werk al meer dan 10 jaar in de Reisbranche als reisadviseur. Ik werk nu al 3 jaar op t reisbureau. Ik ben ook van plan om te gaan verhuizen naar Playa. Mijn vriend heeft daar jaren geleden bijna een jaar gewoond voor de hotelschool (stage) ik ben in 2006 met hem mee terug geweest naar Royal Hideaway in Playacar een leading hotel of the world top!!! Ik heb al veel ervaring in de reisbranche nou is mijn vraag aan jou zijn er wel wat reisbureaus waar ik een baan kan vinden reisorganisaties??? ik hoor graag van je groetjes githa