Hoi allemaal ,
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het aanvragen van een permanent visum als Skilled worker via het provincial nominee program (Saskatchewan bij voorkeur). Alle verhalen etc zijn welkom! ![]()
Even over mijzelf:
Ik ben 22 jaar, en 2 jaar geleden besloten mijn spullen te pakken en eens rond gaan kijken wat de rest van de wereld te bieden heeft. In canada verliefd geworden op het land en mijn huidige verloofd en besloten te gaan wonen in dat land wat mijn hartje zo snel laat kloppen!
Ik heb daar enkele maanden gewoond en gewerkt en toen weer terug naar nederland gekomen omdat mijn werkvisum verliep. Daarna nog enkele malen op en neer gegaan om bij mijn verloofde te kunnen zijn, maar dit werkt zo niet en we hebben besloten het samen te gaan proberen. We hebben een huis gekocht (wat wel op zijn naam staat) en ik mag terugkomen bij mijn oude baas in de agribusiness.
Ik heb via de provincie site alle documenten uitgeprint die ze me vragen in te vullen en op te sturen en liep tegen wat dingetjes aan:
1. Waar kan ik de instanties vinden die de provincie Saskatchewan goedkeurt om mijn documenten te vertalen? en welke documenten verwachten ze precies vertaald te hebben, alles met een nederlands woord erin?
- diploma’s, gebcertificaat, paspoort, oude contracten met werkbewijs, rijbewijs, bank gegevens etc?
2. Ik krijg via google niet persee uitkomst over het minimaal aantal uur wat ze voor een fulltime baan tellen.
Ik hoor graag jullie ervaringen, verhalen en tips!
Groetjes Lynn