Hulp gezocht bij het beginnen van een eigen winkel in Spanje

Wie kan mij raad geven?Ik zou graag een winkel beginnen in het opknappen van meubeltjes etc in Spanje en dus emigreren heb ook een dochtertje van bijna 6!!!Graag veel advies is van harte welkom

Hoi Sarah, ik weet niet of je al meer te weten bent gekomen? Het opknappen van oude meubels heb ik in NL ook gedaan en nu ben ik geëmigreerd naar Spanje. Ik woon in Andalusië en hier is 2e hands nog niet zozo, laat staan het opknappen. Er zijn Rastros (2e hands meubelen voor een prikkie) hier, maar als je het wilt opknappen, kost dat natuurlijk meer en weet ik niet of je ervan kunt leven (ondanks dat het leven hier een stuk goedkoper is). Wat ik zelf heb gedaan is een kostenoverzicht wat je normaal kwijt bent (schuren, verven, bekleden e.a. materialen) en wat je uit zo’n meubelstuk wilt halen qua opbrengst. Ze zijn hier dol op mooie dingen, dat zeker, maar het blijft zeker een risico of je alles eruit kunt halen…
Een ander idee is of je het misschien kunt combineren met andere kwaliteiten van jezelf…zo doe ik dat hier ook, en daarbij toch je lievelingswerk doen! Ik ga een winkel openen in ‘vintage’ kleding (ook zelfgemaakt en opgepimpt) en daarbij het opknappen van allerlei dingen…
Ik heb wel eerst gespaard om het hier zonder werk dik een half jaar te kunnen uitzingen…dat geeft me de ruimte om iets op te zetten waar ik van droom. En ach, wat heb je te verliezen?

Hallo,
Bedankt voor uw reactie en nee ben nog niet veel wijzer geworden!!!Er zijn zoveel vragen en ik heb gewoon een goede opstart nodig ik kan toch niet zomaar weggaan hier met kind etc,hoe kom ik aan een huis en hoe moet dat met haar en naar school gaan en waar wil je zitten blabla zoveel om rekening mee te houden word er gek van(haha)maar ja als u nog goede tips heeft hoor ik ze uiteraard graag.Alvast bedankt
Groetjes Sarah

Nee, snap ik. Tis ook best veel werk hoor dat voorbereiden als je iets wilt beginnen en je hebt toch geld nodig om te leven he…
Nou, waar je je geen zorgen over hoeft te maken is dat er heeeeel veel te huur staat in Spanje voor heel weinig en dat je dat dus ook op internet in NL kunt vinden (tja, wel vaak in spaans). Je kunt als je nog geen goed spaans kunt ook via online woordenboek de zinnen vertalen (Mijnwoordenboek | Tekst vertalen). De huizen zijn dan wel veelal bij immobilarios (makelaars), dus 1xborg, 1xhuur, 1x finanzia (kosten makelaar)=3x huur…zoals in NL…maar goed in NL krijg je geen appartement vanaf E150,-!!
Ook is Spanje heel kindvriendelijk en er zijn gratis scholen (overheid) en zelfs voor weinig een soort BSO waar leuke creatieve dingen worden gedaan.
Verder heb ik toevallig net een baantje voorbij zien vliegen…(waarbij je een beetje Spaans moet kennen, verder Engels). “Verkoopster souvenierwinkel

Advertentie:
Ref:7844824
OFERTACREA tu propi0 negocio -Necesitamos persona dinámica para la venta de postales y otros art. a tiendas de souvenirs. -No necesita experiencia. -Preferible con vehÍculo. -MÍnimo riesgo ya que compra sobre pedido. -Dedicación adaptada a tu comodidad con horario flexible, pudiéndolo hacer en días laborales o festivos, ya que este tipo de comercio, suele estar abierto todos los días desde las 10 horas hasta las 20h. -Enviar curriculum vitae por e-mail GRANADA GRANADA* Publicado:01-07-2009 19:48:45.* Virginia * tef.:954632352** / 617184617* Enviar email

Probeer de vertaalsite maar uit, whahahah…(niet erg perfect NL hoor, maar je komt eruit).
Ik zou eerst zoiets proberen of horeca bij de costas…en dan contact maken hier met de Spaanse, want het werkt hier met persoonlijk netwerken.

Oja, zeg maar geen u, ben 36…anders voel ik me zo oud…hihi :wink: en mijn naam is Judith. Je kunt me ook toevoegen aan je vriendenlijst op deze site en kun je altijd advies of hulp vragen als je dat nodig hebt! Lekker genieten van je plannen!

Hallo Sarah,

Het voordeel van een jong kind is dat ze heel snel de taal oppikt zodra ze kinderen van haar eigen leeftijd speelt. Echt, binnen een half jaar spreekt ze Spaans, daar hoef je je het allerminst zorgen om te maken. Veel lastiger is het om aan een inkomen te komen. Hou er rekening mee dat je hier twee maal zo hard moet werken om de helft van een inkomen zoals we dat in NL gewend zijn te genereren. Ik weet niet wat je skills zijn, maar het is noodzakelijk dat je een beetje Spaans spreekt, het Engels is hier bij lange na niet zo ingeburgerd als in Nederland. Ik woon in het zuiden, Andalusie, echt wel in een dorp (16.000 inwoners) waar de helft buitenlands is, maar je komt hier niet aan de bak zonder Spaans te spreken. Misschien is het in de wat meer ontwikkelde gebieden, zoals Catalunya of rond Madrid, anders.
Er lopen 4,5 miljoen werklozen rond in Spanje, dat is ruim 18% van de arbeidsbevolking tegen 3,3% in NL volgens de laatste cijfers en baantjes zijn heel dun gezaaid. Woningen en leegstaande winkelpanden zijn er in overvloed, maar dat moet je dan wel verdienen en omdat er zoveel werklozen zijn (de bijstand is hier maar 300 euro per maand, ook voor een gezin) is er weinig geld onder de mensen. Verder zitten de meeste Spanjaarden anders in elkaar dan Nederlanders. Als ze geld hebben, kopen ze liever nieuw, ze kopen bijvoorbeeld liever een splinternieuw, snel uit de grond gestampte nieuwbouwwoning dan een sfeervol oud huis met karakter. Als ze echt geen geld hebben, gaan ze naar Ikea. Nieuw gaat altijd boven tweedehands, al is de kwaliteit veel minder. Dat is mijn ervaring. Dus als je iets dergelijks wilt opzetten zou ik dat in een gebied doen waar veel buitenlanders zitten, rond Benidorm en Alicante (de oostkust dus), of in de buurt van Nerja en Marbella (de Costa del Sol). En zorg altijd dat je voldoende cash hebt om een het een jaar te kunnen uitzingen zonder inkomen.

Gerda

hallo Sara,
ik wil ook graag naar Andalucia vertrekken, en mijn vriend ook. Hij speelt flamencogitaar en wil in zuid-spanje meer ervaring opdoen in de muziek. Ik werk in nederland op kantoor, maar ik wil het liefste creatief bezig zijn. keramiek, schilderen, houtsnijwerk, zingen,schrijven. Wij hebben vier kinderen waarvan er al één het huis uit is.
Wij zoeken woonruimte te huur vanuit nederland voor langere tijd in Malaga. Wij hebben Malaga gekozen, omdat bekend is dat daar de beste temperatuur en weersomstandigheden zijn voor onze kinderen. Zij hebben astma en zijn allergisch voor boom en graspollen, veel voedingsmiddelen, honden en katten. Wij kunnen 300 euro per maand missen aan huur en een huis met 5 slaapkamers willen wij graag betrekken.
Wie heeft tips?
ps ik heb een aantal sites bekeken maar uiteindelijk bleken de goedkope prijzen voor gemeubileerde appartementen per dag te gelden en niet zoals op de site stond per maand.
vriendelijke groeten en alvast bedankt
Irumime

Pff, dat zal niet meevallen, 300 € en dan 5 slaapkamers. Dan kom je automatisch uit in kleine dorpjes. Ik heb ff snel gezocht en heb deze gevonden: http://www.enalquiler.com/alquiler_casa_almayate-alto/alquiler-casa-almayate-alto_597477.html
350 € / 7 slaapkamers. Geen idee waar dit precies is. De volgende huurprijs op deze site ligt op 500 € in dezelfde omgeving.

Het is dus wel te vinden maar ik denk dat je beter ter plekke op zoek kunt gaan. Voordeel is dat je privé kunt huren (en dus vaak goedkoper); het huis kan bekijken; en waarschijnlijk via via meer aan de weet komt.

Muchos gracias Corberana,

dit had ik nog niet gezien. 7 kamers is super voor eventuele logees. Het gaat er in eerste instantie om dat we zeker een maand onderdak hebben. Daarna gaan wij wel verder op zoek en wat je aangeeft dat we beter ter plekke kunnen speuren naar una casa muy agradable.

Is huis op de foto van jou? Is zeker niet verkeerd.

Groet Irumime

De nada. (huis op de foto is idd ons optrekje)

Suerte.

hallo,
sorry voor dit late bericht ,maar heb zelf geen internetverbinding en lees het nu pas
Ik ben op dit moment bezig met een cursus Spaans eerst de taal onder de knie krijgen als ik weer verbinding laat ik weer wat van me horen ,een vriendin van mij werkt bij een makelaar daar vraag ik ook het een en ander na
groetjes Sarah

:zon02:hallo sarah,
heel goed spaans leren, ben ik ook mee bezig. Zet ':vak02:m op he. Op papier gaat het wel, maar als onze spaanse vriend begint te ratelen, is het moeilijk te volgen voor mij. Nog even dooroefenen.

groetjes Irumime:dag:

heey ik heb een vraagje ik zou namelijk een lounge willen openen in lloret de mar. Volgend zomer heeft iemand tips hoe ik met iemand daar in aanraking kan komen

groet,