Hulp gevraagd route Marokko

In de meivakantie reizen we voor een week af naar Marokko. Aanvlieg- en vertrekhaven: Marrakesh.
Na 2 nachten Marrakesh willen we een korte rondrit maken (4 of 5 nachten) met een huurauto.
Er zijn al een paar routes de revue gepasseerd, maar ik kom er niet uit.
Wie o wie helpt mij.

28/4 aankomst RAK
29/4 Marrakesh
30/4
1/5
2/5
3/5
4/5
5/5 in de avond terugvlucht

[ul]
[li]Eerste optie was Marrakesh naar Merzouga (in 1 lange dag, is dit te doen als je 's ochtends vroeg weggaat? Hoe lang doe je daar dan over?) Vervolgens 2 nachten daar waarvan 1 nacht in de woestijn, dan 1 nacht Tinghir of ergens in die omgeving, 1 nacht Ouarzazate en 1 nacht nog ergens.[/li][li]We zouden eerst het rondje Taroudant, Imouzzer de Ida, Essaouira doen, maar ik las dat het begin mei gemiddeld ‘slechts’ 20 graden is in Essaouira en we hebben eigenlijk behoefte aan zon en warmte.[/li][li]Toen kwamen we op het rondje watervallen van Ouzoud, via de R307 naar Skoura, dan naar Ouarzazate en weer retour Marrakesh. Een mooi rondje met veel voordelen. nl. afwisseling, goede temperatuur en niet teveel in de auto zitten. Ik ben echter huiverig voor de R307. De een zegt dat dit te doen is met een gewone auto, de ander zegt juist van niet. Dat het een lange dag in de auto is vind ik niet eens zo erg, het schijnt een mooie route te zijn, maar ik als ik op google maps kijk wordt me niet duidelijk of het geheel een verharde weg is.[/li][/ul]

Wie heeft er een goede suggestie