Wij (gezin met twee kids, 11 en 15 jr.) gaan eind juli 2012 3 weken rondreizen in Marokko. We komen aan in Marrakech, waar vanuit we ook weer zullen vertrekken.
Nu hebben wij zelf al een route bedacht en daar ook hotels bij gezocht.
De route zal zijn:
Marrakech –> Ouarzazate –> Taroudant –> Essaouira –> Marrakech.
Op het eerste gezicht lijkt dit ons een leuke route waarin we van alles denken te zien. We willen gemiddeld ongeveer 4 dgn per bestemming doorbrengen.
Wie heeft er tips m.b.t.
Het reizen vanaf het vliegveld naar ons hotel in Marrakech?
Het reizen van de ene plaats naar de andere plaats?
Ik ben een Belgische studente en reis al 6 jaar naar Marokko. Ondertussen heb ik al heel wat plaatsen gezien. Momenteel leef ik voor twee maanden in Ouarzazate. Het is een rustige stad en dé toegangspoort voor een trip naar de woestijn. Het zuiden van Marokko is echt de moeite! Wanneer je van Ouarzazate naar de woestijn rijdt, doorkruis je een aantal prachtig groene valleiëen (Dades vallei, Todra vallei, Rozen vallei, Draa vallei).
Ikzelf heb twee keer een rondreisje gedaan door het zuiden met een lokale gids uit Ouarzazate. Hij heeft een 4x4 en kent de regio op zijn duimpje. Het waren twee onvergetelijke trips, een echte aanrader die zijn geld meer dan waard is!
Het voordeel van rondreizen met een local met 4x4 is dat je eender waar naartoe kan rijden en eender wanneer kan stoppen. het geeft je dus veel vrijheid en de kans om op korte termijn heel veel van het land te zien. je hoeft ook niet te stressen over een plek om te eten of te overnachten, want je kan voor een ‘all in’ programma kiezen zoals ik heb gedaan. Wanneer je met kinderen reist, is dit ook wel ideaal!
Indien jullie interesse hebben, kan ik jullie in contact brengen met een geweldige en betrouwbare gids uit Ouarzazate die jullie mee op avontuur kan nemen. Het reisprogramma wordt helemaal aangepast aan jullie wensen en is zelfs onderweg nog flexibel.
Laat maar weten of ik jullie verder kan helpen door een mailtje te sturen naar joke.vandooren@gmail.com.