Hulp gevraagd reisroute Azië!!

Hallo allemaal,

In oktober ga ik 3 maanden op reis, waarvan 6 weken Azië en 6 weken Australie. Inmiddels heb ik mijn route, dankzij dit reisforum (!), voor Australie globaal compleet. Nu hoop ik ook zoveel tips te krijgen van jullie voor Azië!

Wat zijn mijn plannen tot nu toe?
Ik vlieg op Bangkok en denk erover om ong 2 dagen daar te verblijven.
Dan naar Noord Thailand, waarschijnlijk Chiang Rai (trein of vliegtuig)
Van Chiang Rai wil ik de grens over naar Laos
Dit waarschijnlijk met de slowboat naar Luang Prabang. Maar heb ook goede verhalen gelezen over trekkings in Luang Namtha?
Vandaar uit sta ik er nog helemaal open in…!

Wat zoek ik? Veel diversiteit!! Het lijkt me geweldig om meerdaagse trekkings te doen in ongerepte natuur, maar ook over het water of tempelsteden lijken me geweldig.

Ik denk nu over twee vervolgopties:

1. Blijven in Noord Laos en door naar noorden van Vietnam. Vanuit hier uiteindelijk terugvliegen naar Bangkok
  2. Van noord Laos naar het zuiden reizen, cambodia en vanuit daar terug naar Bangkok.

Hebben jullie tips qua routes? Bezienswaardigheden? Gave tours? Alle hulp is meer dan welkom!

Thanks vast!

hey hey, waarom ga je niet van BKK naar C mai, en dan door naar C rai… Cmai is erg erg leuk!! vergeet niet in C rai de white tempel te bezoeken…

mega tip Laos… de grens over gaan by hauy xai, daar de gibbon experience doen… super gave trekking met zippliness ( 6 weken van tevoren boeken, 160 euro voor een trekking van drie dagen en twee nachten…dan de door naar luang prabang met de slowboat ( 2 dagen en zeker een highlight in laos)… een paar dagen in LP en dan door naar vang vieng of vientiane… ( je kunt ook door steken na LP naar vietnam ( nog veel mooier!)… zoiets? ik weet niet welke landen je wil gaan zien in azie…\

groetjes