Hulp gevraagd om onze reis tot een droomreis te maken!

Hoi,

in september / begin oktober gaan mijn vriend en ik naar Laos en Cambodja. We hebben al meerdere landen in Azië bezocht (Maleisië, Maleisisch Borneo, Thailand, Myanmar, Indonesië) en zijn nu van plan deze landen te bezoeken. Het leukste aan Azië vinden we de prachtige natuur, de luxe en pracht van boutique hotels, het eten en de bevolking. En dat voor een mooie prijs

Ik heb me verdiept in een route en kom nu tot onderstaande reis:

Dag #Locatie
1 Reisdag / AMS - BKK
2 Reisdag / BKK
Reisdag / BKK - Luang Prabang
3 Luang prabang
4 Luang prabang
5 Reisdag / Luang Prabang - Pakse (binnenlandse vlucht)
6 Bolaven plateau (met de scooter; 3 dagen, 2 nachten rondtoeren)
7 Bolaven plateau
8 Bolaven plateau / Pakse
9 Reisdag / Pakse - Don Det (Don Khong)
10 Don Khong
11 Reisdag / Don Det - Siem Raep
12 Siem Raep
13 Siem Raep
14 Reisdag / Siem Raep - Phnom Penh
15 Phnom Penh
16 Reisdag / Phnom Penh - Sihanoukville - Koh Rong
17 Koh Rong (duiken en strand)
18 Koh Rong
19 Koh Rong
20 Koh Rong
21 Reisdag / Koh Rong - Sihanoukville
22 Reisdag / Sihanoukville - BKK
23 Reisdag / BKK - AMS

Nu ben ik op zoek naar:

  • feedback op de route en gekozen bestemmingen
  • informatie en advies over het reizen van:
  • Pakse naar Don Det
  • Don Det - Siem Raep
  • Siem Raep - Phnom Penh
  • Phnom Penh - Sihanoukville
  • ik lees overal dat een scooter tocht op Bolaven plateau prachtig is. Hoe werkt dat precies met het huren van een scooter in Pakse en het bepalen van de route? En is het aan te raden vooraf accomodatie te boeken?
  • ik ben op zoek naar leuke boutique hotels, incl zwembad die in de typische Aziatische stijl zijn gebouwd voor alle bestemmingen. Ik ben al aan het zoeken via Tripadvisor. Wellicht hebben jullie nog tips?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om onze reis tot een droomreis te maken!

Alvast bedankt.

Groeten,
Marjolein

LP naar Pakse is met Lao Airlines, helaas geen budget-airline.

Don Det - SR kan tegenwoordig met een minibus, zal ongeveer 8 uur reizen zijn. Kun je ter plekke boeken, zoals alle landvervoer.

Ik zou een dagje extra SR nemen, eventueel ook 1 dag extra PP. Brengt iets meer rust in de reis en vooral SR heeft veel te bieden.

Persoonlijk zou ik de scootertocht in Thakhek aanraden. Ik heb hier zelf drie dagen over gedaan en dat was fantastisch. In Thakhek kun je overnachten in de travelers lodge, hier kun je een scooter huren en kun je je spullen achter slot achterlaten en krijg je een route mee. Mocht je toch voor Pakse kiezen, je kan overal in het stadje een scooter huren, daarnaast krijg je een routekaart mee (wel aan te raden maps.me te downloaden voor een betere kaart). Pakse - Don det is prima met de bus. In Cambodja heb je nachtbussen die bijzonder luxe kunnen zijn.

Misschien nog even naar het begin van je reis kijken. Vlucht ams-bkk volgende dag aankomst. Nachttrein richting Laos? Volgende dag grens over en dan 1 dag luang prabang? Zou ervoor kiezen om gelijk naar palse te reizen vanuit bkk. Scheelt je heel veel reistijd en ik denk dat je redelijk kapot aankomt in LP en er niet exht van kan genieten. Ik zou ook 3 dagen SR doen. Ik zou Piset Monk als riksja/remork chauffeur vragen. Top gozer die heel veel weet en je veel kan laten zien. In het weekend geeft hij engelse les op scholen in de omgeving. Je kan hem via facebook vinden. Er rijden heel veel bussen tussen sr en pp. gewoon kijken welke tijd je aanspreekt en boeken. Ze pikken je dan bij je hotel op. 1 dag pp kan maar is wel druk. Killing fields en museum ioverdag en in de avond naar de boulevard. Wij hebben dit per fiets gedaan maar een remork is ook een optie. Wij zaten in pp in garden boutique hotel. Weg van de drukte maar wel leuk. Je kan er fratis fietsen lenen wat bijna niemamd doet want die vinden het te druk. Veel plezier