Hulp gevraagd bij reisbestemming.

Hallo,

Ik heb een account aangemaakt om jullie hulp in te roepen.
Ik en m’n vriendin zijn namelijk vast aan het werk en zoeken eindelijk een iets specialere reis te maken.

We hebben samen al vele “klassieke” vakantiebestemmingen bezocht: Rhodos, canarische eilanden, egypte, spanje en citytrips naar parijs, Keulen en bonn.
Nu willen we het dus verder zoeken voor een vakantie van een tiental dagen.
De 2 vereisten zijn:

• Aanwezigheid van (historische) bezienswaardigheden, we willen niet enkel en alleen op het strand liggen.
  • Gelegen aan het water, voor te kunnen duiken & vissen.

Na wat opzoekwerk hadden we reeds enkele mogelijke bestemmingen: zuid oost azie, midden amerika, mozambique, malediven.

Zoals je ziet is alles mogelijk liefst wel met een goede vliegverbinding en niet té duur.

Alvast bedankt

Oman? Of Sri Lanka? Myanmar is ook een idee. Voldoende keus en betaalbaar. Sommige bestemmingen zijn wellicht wat duur om naar toe te gaan, zoals Myanmar maar bedenk dan wel dat het leven daar goedkoop is.

Voor een eerste reis naar Azië zou ik niet meteen voor Myanmar kiezen. Myanmar is een prachtig land met een rijke cultuur, maar het mist bepaalde faciliteiten die hier vanzelfsprekend zijn. Ik zou in zuidoost Azië eerder kiezen voor Thailand, Cambodja, Maleisië of Indonesië. Waarschijnlijk is Thailand van deze landen de goedkoopste optie. Mijn favoriet is echter Indonesië :wink:

Mozambique vond ik qua cultuur een beetje tegenvallen. De stranden zijn echter prachtig. Bedenk wel dat de infrastructuur heel heel slecht is, en dat het lastig is met het openbaar vervoer te reizen.

Malediven is prachtig om te duiken, maar duur en geen cultuur.

Is Zuid-Afrika niet ook een optie? Eventueel met een uitstapje naar Mozambique? Duiken is mooi (vooral rondom Kaapstad is bijzonder, maar wel fris in hun winter). Cultuur in de steden. Overweldigende natuur.

Keus zat dus :slight_smile: Kijk ook eens op m’n website.

Filippijnen misschien ? Qua duiken een absolute topbestemming. Maar ook op cultureel gebied hebben ze wel wat te bieden, heel andere dingen dan je in Z.O azie zou verwachten. Vigancity is de best bewaarde koloniale stad uit de spaanse overheersing . http://www.vigan.ph/ Aanrader zijn de rijstterrasssen in het norden van Luzon, met de Ifugao bergstammen . Retourtticket naar Filippijnen, kosten voor vluchten met een tussenstop zo 600 a 700 euro.

Hallo N,

Ik denk dat Viet nam heel goede optie is.
Alles wat je beschreef is aanwezig en ook met zeer mooie duik lokaties ,cultuur en geschiedenis.

gr.
Ton.

Zijn aan het kijken voor Thailand, iemand ervaringen met het appart boeken van een vlucht en hotel, is het duur om bv 1.5uur in een taxi te zitten?
Cuba lijkt me ook interessant.
Door het dynamietvissen is er voor het duiken in vietnam niet veel te zien.

??? Dacht dat je nu juist geen klassieke bestemming wilde ?? Thailand is een land dat al 25 jaar word platgelopen door toeristen. Erg klassieke bestemming lijkt mij.

En wat het dynamietvissen betreft ,dat is in veel landen een probleem, komt ook veel in filippijnen voor, maar gelukkig is er nog veel moois overgebleven, getuige deze fotoos http://like2dive.com/country/PH/

Hallo N,

IJsland: Binnen drie uur in een hele andere wereld. Het duiken is hier prachtig en er is genoeg te doen! Neem een voorbeeld aan de Blue Lagoon en vulkanen. Vissen kan hier zeker.
Jordanie: Denk aan de Dode Zee, of Wadi Rum en Petra: Petra is een van de nieuwe zeven wereldwonderen. Ook heeft Jordanie een prachtige onderwaterwereld. Van het vissen ben ik niet zeker.
Cuba: Marvell Travel - Maatwerkreizen met passie - Marvell Travel
Malediven: Noemde jezelf, maar vrij weinig te doen.
Mozambique/Zimbabwe: Gaaf! Maak onder andere uitstapjes naar de Victoria Falls en Kruger Park.

De eerste twee liggen niet in het gebied dat je noemde, maar allebei erg de moeite waard!

Ook wil ik je wijzen op Gomagma: Marvell Travel - Maatwerkreizen met passie - Marvell Travel. Gomagma is een online touroperator met een heel groot aanbod van (adventure)reizen. Via de zoekmachine op de website kan je ook op activiteit zoeken!

Groetjes,

Markus
CEO Gomagma

"We hebben samen al vele “klassieke” vakantiebestemmingen bezocht: Rhodos, canarische eilanden, egypte, spanje en citytrips naar parijs, Keulen en bonn.
Nu willen we het dus verder zoeken voor een vakantie van een tiental dagen.
De 2 vereisten zijn:

• Aanwezigheid van (historische) bezienswaardigheden, we willen niet enkel en alleen op het strand liggen.
  • Gelegen aan het water, voor te kunnen duiken & vissen."
    De Azoren passen hier precies in en liggen in verhouding iets verder dan IJsland. De Azoren voldoen geheel aan de voorwaarden:
    a), ze zijn geen klassieke vakantiebestemming, maar weinig mensen weten überhaupt waar de Azoren liggen en nog minder zijn er geweest.
    b), in 10 dagen kan je twee eilanden bekijken, voor drie of vier eilanden is het net te weinig, je zal echter wel wat zien.
    c), er zijn ook culturele bezienswaardigheden en er zijn weinig stranden, je zal niet snel de hele dag aan het strand liggen.
    d), uiteraard is het gelegen aan het water en het eiland Faial is het duikeiland bij uitstek. Ook wordt er veel gevist.
    Denk er eens over na, KRAS biedt een aantal leuke reizen en heeft een heel uitgebreid aanbod naar de Azoren als het weer voorjaar gaat worden. Nu zijn er ook reizen maar de eilandhoppers hebben ze er even tussenuit gehaald.