Hulp gevraagd bij planning reis Argentinië

Hallo,

Met 3 volwassenen komen wij 16 december 2010 om 9.00 u aan in Buenos Aires (vlucht All Italia) Op 31 december 2010 graag terug in Buenos Aires om verder te reizen naar Uruguay (familiebezoek)

In die periode zouden wij graag zien: Iguazu - El Calafate - Ushuaia - Torres del Paine (Puerto Natales Chili)

Is dit een goede keuze ? Vergeten wij iets belangrijks ?

Is er nog tijd voor eventueel Salta - Bariloche of Puerto Madryn ?

Hoe doen wij het goedkoopst (toch nog comfortabel) de verplaatsingen ?
vb. LAN airpas ? Moeten we dan eerst bvb internationaal vliegen naar Chili of Brazilie ?

Welke volgorde van bezoeken is het interessantst ?

Hoe en wanneer boeken voor vluchten - busreizen en hotels ?

Dank voor uw hulp.

Liliane en Alex

Wat vragen die je een beetje een richting willen geven , zonder belerend over te willen komen…

je hebt een vlucht achter de rug van 16- 26 uur (afhankelijk van route) blijf je eerst nog even een dagje of een paar dagen in Buenos Aires?
Daarna zie ik 5 reisdagen in je programma staan, die toegegeven wel gedeeltelijk misschien te vullen zijn nog met activiteiten… kortom hoeveel houd je nog over?
Op zich niets fout met wat je wilt zien, maar over het algemeen blijkt het wat beter uit te pakken als je bij dit soort korte reizen concentreert op (een stuk) noord of zuid of midden. Het land is groot, stel je voor ongeveer van de noordkaap noorwegen tot marokko…>>>

Hola Alex & Liliane,

Lijkt me meer dan voldoende wat jullie in een kleine twee weken willen doen. Het is van hot naar her vliegen en als je tussendoor ook nog de tijd wilt nemen om een mooie excursie te doen zul je overal ongeveer minstens 3 dagen willen blijven.

De keuzes van de bestemmingen zijn zeer persoonlijk, dit land is dusdanig groot dat je wel vijf keer terug kunt komen om de indruk te hebben alles aardig te kennen. Dus in 14 dagen zul je strikte keuzes dienen te maken.

Ik zou nu zeker gaan boeken, december is een populaire maand, zeker rond de feestdagen. Je zult er ook rekening mee moeten houden dat Patagonië een stuk duurder is dan bijvoorbeeld Salta. En aangezien er niet veel keus is qua vliegmaatschappijen betaal je relatief veel voor vluchten.

Veel reisplezier, Uruguay is ook erg fraai trouwens in januari!

groet
Jan

Hans,

Dank voor je snelle reactie en logische bedenkingen. Wij zullen ons inderdaad beperken tot Iguazu en in het zuiden El Calafate, Torres del Paine en Ushuaia.

Wij vragen ons echter concreet af hoe we op de goedkoopste en veiligste manier de vliegtuigtickets (en of bustickets) kunnen bestellen.

We dachten bij aankomst in Buenos Aires door te vliegen naar Iguazu. (16.12.10)
Daar dan de Argentijnse kant en de dag erna de Braziliaanse kant te bezichtigen.

Dan zouden we naar het zuiden doorvliegen (eventueel via Buenos Aires) (19.12.10)

Hoe doen we dan het beste de transfers tussen Ushuaia, El Calafate en Torres del Paine ?
In welke volgorde ? We zouden dan terug in Buenos Aires willen zijn op 31.12.10

Groeten

Liliane en Alex

Jan,

Eveneens dank voor je snelle reactie.

Als we in het tijdsbestek van 15 dagen ons kunnen beperken tot Iguazu, El Calafate, Torres del Paine en Ushuaia moet dit lukken, denken we, of schatten we dit verkeerd in ?

Waar kiezen we het beste onze verblijfslocaties en moeten we die ook vooraf boeken ?

Welke volgorde is het meest aangewezen (ook i.f.v. de vlotheid en prijs van de transfers tussen de steden.)

Doen we best zelf onze boekingen of eventueel via een reisorganisatie ? Welke ?

Groeten

Liliane en Alex

Hola Alex,

de antwoorden op je vragen:
Als we in het tijdsbestek van 15 dagen ons kunnen beperken tot Iguazu, El Calafate, Torres del Paine en Ushuaia moet dit lukken, denken we, of schatten we dit verkeerd in? > precies, moet lukken

Waar kiezen we het beste onze verblijfslocaties en moeten we die ook vooraf boeken? > zeker boeken, zoals gezegd eind december is druk en wordt bijvoorbeeld in Patagonië beschouwd als hoogseizoen

Welke volgorde is het meest aangewezen (ook i.f.v. de vlotheid en prijs van de transfers tussen de steden.) > maakt niet zoveel uit of je eerst Iguazú doet of aan het einde. Je zult je vooral af moeten vragen waar je Kerstavond (24 dec) door wilt brengen, in de jungle of in aan de voet van een gletsjer :zon02:

Doen we best zelf onze boekingen of eventueel via een reisorganisatie ? Welke? > Voordeel van een reisorganisatie is toch vooral dat ze je veel werk uit handen kunnen nemen en de situatie ter plaatse beter kennen, zeker als je gebruik maakt van bedrijfjes zoals die van mij of van Jack (Típica). Wij bieden overigens (nog) geen Torres de Paine aan…

suerte,

Jan

Jan,

Is Torres del Paine echt een aanrader of kunnen we bvb beter combineren met Salta of de streek rond Bariloche ? Vervoer is misschien dan ook makkelijker : vb vlucht rechtstreeks tussen Salta en Iguazu ? Wat raad jij aan ?

Is er veel prijsverschil tussen bvb via jullie organisatie te gaan of rechtstreeks zelf te boeken

Groeten

Liliane en Alex

Ik ben zelf niet in de Torres del Paine geweest, maar ik heb mensen horen zeggen dat ze El Calafate en bijv El Chalten meer de moeite waard vinden. Zelf ben ik ook een groot liefhebber van de streek rond Salta, de Quebrada van Humahuaca, Cachi, Cafayate en de Argentijnse Puna (hoogvlakten). Maar ja, zoals Jan al aangaf, er is veel moois te vinden in Argentinie!

Jan,

Op welke manier werken jullie om eventueel te helpen bij het samenstellen van onze reis.
Graag meer informatie.

Groeten

Liliane en Alex