Hallo,
Een tijd terug heb ik het idee opgelopen om voor langere tijd rond te reizen. Ik heb het idee dat ik het het beste in de huidige periode van mijn leven kan doen, daar ik weinig verplichtingen heb (geen vrouw, koophuis etc.). Ik zou graag voor langere tijd willen rondreizen door meerdere landen, en onderweg ook “iets leren”. Enig zoekwerk op internet levert een Kung Fu-en mandarijn-cursus in China op, taalcursus Arabisch in Rabat en een duikcursus in Fiji (en wie weet wat er nog meer voor mogelijkheden zijn). Ik heb zeker oren naar genoemde voorbeelden, maar de organisaties die ze aanbieden zijn of Brits, of Amerikaans, en omwille van betrouwbaarheid heb ik liever natuurlijk een bekende, in Nederland opererende organisatie.
Ik heb weinig reiservaring en geen ervaring met dit soort reizen. Daarom zou ik hier willen vragen hoe ik een dergelijke reis zou moeten organiseren, waar te beginnen en of iemand hier misschien enige organisaties weet die me hierbmee verder kunnen helpen?
Als je echt voor langere tijd wil gaan rondreizen dan moet je dit niet met een organisatie doen, dit word veeel te duur. Of je moet rijk zijn??
Stel gewoon al je vragen op dit forum en je wordt elke dag wijzer.
Of je koopt een lonely planet van het werelddeel waar je heen wil en begint te lezen.
Wil je echt de hele wereld rond of wil je gewoon leuke backpackersplaatsen aangaan om te chillen.
Geef aan wat je wil en je krijgt hier alle hulp die je wil.
Om het iets makkelijker te maken, al ben ik het met schoentje eens: zodra je weet welke cursussen je wilt doen onderweg kun je een logische reisroute uitstippelen. Ga met die route naar een bureau waar ze round the world tickets verkopen, dan heb je de grote bulk van je vervoer alvast binnen.
Daarna zou ik ter plekke bedrijven gaan mailen die die cursussen doen, daar hoeft echt geen Nederlands bureau aan te pas te komen.
Pas op met wat je zegt schoentje. Nu zou het zomaar zo kunnen zijn dat ik het forum overspoel met een stortvloed aan vragen
Anyways, ik heb enmigszins gezocht op internet, en er worden in Zuid Amerika duikcursussen aangeboden, in Azie zelfverdedigingssporten (beide cursussen die kennelijk bedoelt zijn voor reizigers, iig mensen die een zg. gap year nemen). Het ging me om een afstemmen van deze individuele “gap year” cursussen en of deze worden aangeboden door een Nederlands bureau oid, omdat ik omwille van betrouwbaarheid toch liever te maken heb met een Nederlandse organisatie ipv een buitenlandse.
Vaak kun je beter te maken met een organisatie in het buitenland. Veel goedkoper. Als je voor een nederlandse organisatie kiest, krijg je meestal het zelfde alleen betaal je dan 10 keer zoveel.
Voorbeeld: In thailand heb ik leren duiken. Bij een plaatselijke duikschool op een klein eilandje door een duitse instructeur. 1 op 1. Niet met een groep (het was gewoon rustig). Ter plekke geregeld. Ik betaalde daarvoor 150 dollar terwijl als ik dit via een nederlandse organisatie zou regelen rond de 500 a 600 euro kwijt zou zijn.