Huizenjacht in Abruzzo / Marche

Wij wonen in Abruzzo en mijn italiaanse man is advocaat en zou ook kunnen bemiddelen voor een agentschap in Teramo die huizen koopt en verkoopt.
Recent hebben wij hier een aantal Nederlanders ontmoet die op zoek zijn naar een koophuis (en grond)
in Abruzzo of de Marche en we merken dat dit gebied dus ook in trek raakt bij buitenlanders.
Aangezien mijn man advocaat is, kan hij ook assistentie verlenen bij contract afsluiting, legale kwesties en het contact met lokale autoriteiten. Hij spreekt goed engels.
Verder ben ik zowiezo op zoek naar andere Nederlanders die in Abruzzo wonen voor persoonlijk contact. Wij zijn 34 jaar en hebben een zoontje van 14 maanden.
Cynthia

Hoi Cynthia,

Ik geloof dat wij bijna buren zijn. Ik woon met mijn gezin (verloofde, dochter en schoonmoeder) in Francavilla al Mare. Wij zijn 35-36 jaar en onze dochter is net 8 maanden geworden.
We proberen hier een beetje te settelen, wat ietwat langzaam gaat omdat ik de taal nog niet geheel machtig ben, maar daar wordt aan gewerkt!

Laat me maar weten of het je leuk lijkt om contact te hebben.

Groetjes,

Marc

Is jouw man advocaat?

Hallo Cynthia,

Wij denken erover om het aankomende jaar een huis met een paar ha. grond in Marche of Abruzzo te kopen om er tuincentrum te gaan beginnen. Ik denk dat we wel wat hulp kunnen gebruiken wanneer het zover is. Maar kun je misschien al zeggen wat de kosten ongeveer zijn voor een dergelijke bemiddeling?
Trouwens, kun je mij wat tips geven van Abruzzo? Mooie omgeving, natuurgebieden, steden, toeristische attracties, e.d.? Alvast bedankt!

Miranda

Hoi Cynthia,
Volgende week, 22-02, ga ik voor de zoveelste keer op huizen jacht in de Abruzzo. Ik vind het moeilijk om er makelaars te vinden maar nog moeilijker een bank die een financiering kan voorstellen, krijg als antwoord dat ik eerst ingezetene moet zijn. Weet jij hoe dit werkt en heb je nog tips voor makelaars? By the way ik ben 31 en heb een zoontje van bijna 8, als ik eenmaal mijn huisje gevonden heb is het misschien wel leuk om eens wat af te spreken. Ik ben op zoek in een straal van 25 km om Citta s Angelo heen.
Groetjes Danielle

Wij helpen met het zoeken naar huizen in Abruzzo. Als je een huis gevonden hebt, dan helpen we je ook door het hele koopproces heen. Dit laatste moet je niet onderschatten. Het is nu eenmaal heel anders om een huis te kopen in Italie, dan in het noorden van Europa.
Ook als je een stuk grond hebt gekocht waarop je een huis wilt bouwen, of een oud huis wat gerestaureerd moet worden, dan kunnen we je raad en daad bijstaan. Het is immers fijn als je terug kunt vallen op iemand die het bouwproces van nabij kan volgen, kan rapporteren en kan ingrijpen indien nodig.
We hebben uitstekende contacten voor hypotheken, verzekeringen, bouwen e.d.
Inmiddels weten we zo’n 350 huizen te koop in allerlei soorten, maten en prijsklassen.
Als je meer wilt weten kun je contact met ons opnemen via [EMAIL=“mvdplas@huis-in-italie.com”]mvdplas@huis-in-italie.com.

Hallo,
Wij wonen sinds kort in zuid Le Marche, vlakbij de grens met Abruzzo.
Wat is dit stukje Italië mooi he?
Mochten jullie landhuizen zoeken in zuid Le Marche, dan kan ik jullie wellicht helpen.
Wij zijn geen bemiddelingsbureau (we hebben een Agriturismo met een minicamping, appartementen en B&B kamers) maar omdat we zelf een huis gekocht hebben en tijdens onze zoektocht heel veel mensen hebben ontmoet, weten we wie je goed behandelt.
Ook voor verbouwingswerkzaamheden kennen we de juiste mensen die redelijk en betrouwbaar zijn en vooral netjes werken en tijdig opleveren.
Als je info nodig hebt of een slaapplaats zoekt,
neem contact met ons op.

Arrivederci!
www.villabussola.com

Hallo, wij zijn een gezinnetje uit belgie en zouden graag naar le marce verhuizen.
Maar weten niet goed waar te beginnen. Is er iemand die ons een beetje wegwijs kan maken.
Wij zouden heel blij zijn met jullie sugesties.
Wij zoeken een huis kort bij de kust en hebben 3 kindjes waarvan één van bijna 6 jaar,één van 4 jaar en één van bijna 3 jaar. Dus het mag wel wat ruim zijn. En met een max prijs van 150.000 euro.Als er iemand ons kan zeggen of wij dat zullen vinden of als dit onbegonnen werk is. Wij hopen vlug iets te horen van iemand.
Vriendelijke groeten Clara en Giuseppe.

Hoi, wij komen uit nederland en willen begin komend jaar een huis kopen in Abruzzo. In September gaan we kijken in de regio en willen we met betrouwbare makelaars, notarissen, mensen die de omgiving kennen enz enz kennismaken. Kan Iemand ons helpen?

Hallo huizenzoekers!

Als je speciefieke vragen hebt, mail me privé, dan zal ik je het een en ander vertellen.

Saluti,

Vanessa
[EMAIL=“vanessa@villabussola.com”]vanessa@villabussola.com

Hoi Cynthia,

Wij zijn een gezin van 5, Marcel, Natasja, Luca (10), Dante (7) en Giulia (5). Wij zijn al geruime tijd op zoek naar een woning in Abruzzo. Ondanks dat we al bijna geheel Abruzzo met makelaars hebben doorkruist en al bijna Abruzzo kenners zijn geworden hebben we nog steeds niet gevonden wat we zoeken. We willen ons graag scharen bij de groeiende groep Nederlanders die gaan emigreren. We zijn van plan om een B&B met minicamping op te starten. Hiervoor hebben we al heel veel voorwerk verricht zodat we precies weten wat we willen en waar in Abruzzo we ons willen settelen. We zouden het heel fijn vinden om hierover met jullie van gedachten te wisselen.

Groetjes,

Marcel en Natasja

Hallo,

We hebben al via dit forum een bericht geplaatst. We willen graag met jullie van gedachten wisselen over onze verhuizing naar Abruzzo. Jullie kunnen ons mailen als dit makkelijker is. Ons e-mail adres is [EMAIL=“marcelnatasja@planet.nl”]marcelnatasja@planet.nl

Groetjes,

Marcel en natasja

Kijk eens op de website van www.rooseconsultancy.com
Wij hebben vele B&B en minicampings ook niet op onze website vanwege de privacy.

Met vriendelijke groet
Lilly Roose
tel 00393891663219

Hallo,

Wij zijn voornemens om ons in Le marche te gaan vestigen en er een B&B met minicamping te gaan beginnen cq over te nemen.

We hebben ons huis in NL te koop staan.

Als we de stap maken hebben we eigen middelen, maar er zal nog een stukje financiering in Italië nodig zijn om het plaatje rond te maken; ik verwacht ongeveer 60% van het totaal. Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een hypotheek voor in dit geval een situatie van een prima casa of een bedrijfsmatige financiering.

Alle tips, adviezen, ervaringen welkom op paolovb@xs4all.nl

A presto

Paul van Bijsterveldt

Ciao Miranda,
ik was op zoek naar iets anders em heb net je vraag van vorig jaar gelezen. mogelijk hebben jullie jullie keuze qua vestigingsplaats al lang gemaakt. als dat niet zo is dan zou je kunnen kijken in de zone tussen Sassoferrato en Corinaldo( Le Marche ). In de buurt van Ostra Vetere zag ik zelfs een kleinere Vivai met veel land erom heen te koop. In deze zone zijn er relatief veel die met planten etc (dus Vivai) bezig zijn maar volgens mij geen van hen een "klassiek " tuincentrum zoals men dat ook in NL of BRD vindt. succes , pieter van Borgo Belfiore in Montefortino di Arcevia AN) Le Marche