Woning gezocht regio Abruzzo / Le Marche

Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik zijn al een lange tijd aan het dromen om naar Italië te verhuizen.
Wij zijn op zoek naar een pand waar we een b&b kunnen runnen.
Liefst op het platteland met een groot stuk grond.
Andere mogelijkheid is ook om in de regio werk te zoeken en een iets kleiner en goedkoper huis te zoeken.
In september ga ik starten met mijn lessen Italiaans.

Zijn er Belgen of Nederlanders in de regio die ons meer info kunnen geven over makelaars in de buurt en de werkgelegenheid?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hallo J’Star,

De goudentip kan ik je niet geven wel eenn tip. Ik weet niet of je geregistreerd staat bij linkedin maar hier kan je lid worden van diverse groepen. Twee groepen zijn ‘Dutch-Italian Network’ en ‘Nederlanders in Italie’. Hier komt vaak info voorbij die handig is en je kan ook zelf een oproep plaatsen. Verder kwam ik zelf hier de tip tegen om het boek ‘Wonen en Werken’ in Italie te lezen van Peter van Gilsen. Wellicht ook iets voor jullie?

Veel succes!!

Ciao, Jiska

Nou mijn info was niet geheel juist, excuses! Het gaat om het volgende boek: http://www.guidelines.nl/Guide_Lines/Italië.html

Wonen en Kopen in Italie van P.L. Gillissen.

Hallo J’Star,

In welke prijscategorie zoeken jullie iets?
Le Marche in namelijk al redelijk aan de prijs.
en/of denken jullie ook aan pachten?
Hebben jullie al enig idee hoe groot iets moet zijn om er van te kunnen leven?
Hangt waarschijnlijk ook af van jullie leeftijden en (andere) toekomstplannen :slight_smile:

Wellicht dat ik jullie wat verder kan helpen…

Saluti!

Hoi Gustavo,

Wij zouden graag een woning/boerderij vinden met een 6-tal gastenkamers of een paar appartementen.
Liefst met een grote tuin of een stuk landbouwgrond.
Prijs tussen 0 en 350.000€…

Wij zijn 24 en 26 jaar oud!
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

J-Star

Hoi J-Star,

Zal moeilijk worden in de Marken, want met 350.000 euro koop je misschien net een ‘eensgezinswoning’ en dan heb je ook bijna geen grond…
Misschien dat er in het zuiden van de Marken nog wat te vinden is, maar dan zal je er sowieso ook nog wel het e.e.a. moeten verbouwen.
Houd er ook rekening mee dat je eigenlijk wel een zwembad moet hebben, om voldoende gasten te kunnen trekken!
Volgens mijn berekeningen heb je bovendien toch zeker wel 6-8 appartementen nodig om er van te kunnen leven, tenzij je hier ook ander werk zou willen doen…

Je zou eens op de site van Claudio Guatelli kunnen kijken (makelaar in Pergola): www.itcasa.eu

Ciao