Huisrif Sharm el Sheikh

Beste Egyptenaren,

Kan iemand mij een aantal opties geven van hotels in Sharm met een mooi huisrif, waar je vanaf het strand zo de zee in kan om te snorkelen?

Verder zou ik graag een snorkel excursie willen doen naar Ras Mohammed, wat zijn hier de mogelijkheden voor?

Naast het snorkelen willen we wat cultuur snuiven in Cairo (piramides en museum) en Luxor (koningenvallei). Wat zijn hier de beste opties voor?

Alvast bedankt.

:chin:

Groet Maurits

Hoi, voor cultuur, neem contact op met Miriam kok, vind je wel op dit forum. Lees je vanzelf de vele goede reacties. Fijne vakantie!>>>

Ik verbleef in Sharm in Sharks Bay Umbi. Dit is een baai aan de oostkant van Sharm. Het is daar wat rustiger dan in het centrum.

Er is een strand met ligbedjes, en je kan er snorkelen en andere watersporten beoefenen. Uiteraard duiken, maar ook met een bananenboot. Je kan niet alleen snorkelen vanaf de kant, maar je kan ook met een boot mee. Bijvoorbeeld naar Ras Mohammed.

Ik heb ook goede ervaringen met Miriam Kok van Kingfisher Tours.

Bij nader inzien gaat Sharm el Sheikh het deze keer niet worden, omdat we ook graag naar Luxor willen. We zoeken een hotel / resort met een mooi huisrif, gelegen tussen Cairo en Luxor in. Het leukste zou zijn als het hotel / resort gelegen is, in een stadje / dorpje waar ook nog winkeltjes met een boulevardje is.

Alle tips zijn welkom. Ook voor de excursies naar Cairo (piramides en museum) en Luxor (koningenvallei).

Alvast bedankt.

:chin:

Maurits

Tussen Luxor en Cairo stroomt de Nijl. Daar kan je niet in snorkelen :wink:

Je kan dan wellicht het beste naar Hurghada gaan. Daar zijn veel resorts, ook met huisrif. (En ook vanuit Hurghada kan Miriam je helpen met excursies.)