huis verliezen kan dat??

hoi hoi

ik ben getrouwd mijn man is met de kinderen naar belgie
ik ben nog steeds ingeschreven in nederland betaal ook alle rekeningen van het huis en verzekeringen enz
ik ben wel veel in belgie voor mijn kinderen
mijn kinderen zitten daar op school .
omdat onze relatie niet hellemaal goed verloopt wil ik graag mijn huis aanhouden om me daar eventueel kunnen terug te trekken
mijn zoon van 21 past dan op mijn huis .
nu echter wil de woning bouw mijn huurcontact opzeggen .terwijl ik niet ben uitgeschreven bij de gemeente alles netjes betaal niet sta ingeschreven in ybelgie
kan dit zo maar ik weet me geen raad ze willen me iets afpakken waar ik al 13 jaar woon en mijn man woont nu pas 4 maanden in belgie
ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen want weet me echt geen raad

Je moet in je huurcontract met de woningbouwvereniging kijken of er een bepaling in staat dat de huurder de woning als hoofdverblijf dient te hebben en het ook daadwerkelijk als zodanig dient te gebruiken. De meeste woningverenigingen hebben dit wel in de huurovereenkomst opgenomen. Jouw probleem is waarschijnlijk dat je kennelijk niet echt als huurder (je zoon is geen huurder of medehuuurder) van het gehuurde gebruik maakt. Je verblijft - als ik je goed begrijp - de meeste tijd in België. Dat je alles betaalt en nog bent ingeschreven in Nederland doet daaraan niets af. Als de woningbouwvereniging echt doorzet dan kun beter nader juridisch advies inwinnnen (b.v. rechtsbijstandsverzekeraar o.i.d.)