Hrg

Hallo Egypte liefhebbers,

Ik heb zelf 7 maanden in Hurghada gewoond en gewerkt en zou iedereen aanraden om via een reisorganisatie aan een baan als bijv. hostess of reisleider te komen.
Ik heb zelf via Sudtours gewerkt en dit is uitstekend bevallen.
Niet alle TO’s doen het, deze besteden het uit aan de lokale agenten (bv. Tui & Q Int.) maar er blijven er genoeg over.
Niet onbelangrijk is dat je dan verzekerd bent en alle rechten hebt en behoudt mbt Nederlandse wetgeving.
Uiteraard verdien je ook veel meer (de Euro is gunstig om daar te verdienen) dan de locals en heeft deze baan, hoe raar het ook klinkt, enig aanzien in Egypte.
Thomas Cook vraagt vaak mensen, Sunweb, Marysol, BelAir etc.
Een toeristische achtergrond is natuurlijk een pre, vaak geen vereiste.
Ook is je lokale agent waarvoor je dan werkt ’ verantwoordelijk’ voor je visum aangezien je op de luchthaven alleen een toeristenvisa ontvangt en je hier officieel niet mee mag werken ( maar wat iedereen in mijn tijd wel deed, 2002-2003).
Op zich kan je bij de city-hall een verlenging vragen voor 6 mdn of een jaar. Ook prepaid telefoons zijn niet duur, bellen wel trouwens.

Tot slot: vergeet vooral geen bezoek te brengen aan Papa’s Bar en Papa’s Beach, ooit opgezet door 2 Nederlansde compagnons, iedereen kent het! Verder moet je Cairo, Luxor en Sharm el Sheikh zeker niet missen.

Have fun!
Marjon

Hey MARJON,

Bedankt voor de vele informatie …

Groeten DUVAL

:stuck_out_tongue:

Wie kan mij vertellen wat voor soort informatie er wordt gegeven op de welkomstbijeenkomst van de hostess.

Alvast bedankt :smiley:

Ik heb heb gehoord dat ze in Papa’s bar enkele barmannen zoeken en ik ben geinteresseerd. maar ik heeft iemand daar al geweest en me meer info geven. Ikzelf ben al hurghada geweest maar niet in de papa’s Bar. See ya

volgens mij hebben ze op het moment niemand nodig. ben er net (alweer) geweest en ze moesten alleen nog iemand voor in liquid lounge, hun nieuwe strandclub. het ging om iemand die de jongens daar het bartenden kon leren. (met flessen jongleren ed) ze waren vorige week al flink aan het oefenen. verder zijn er genoeg barjongens en ik kan me haast niet voorstellen dat ze daar iemand uit europa voor aannemen, omdat dat veel duurder is aan loon. je kan trouwens voor de zekerheid even op de site kijken (www.papasbar.com) voor telefoonnummers van de managers. gewoon even bellen, zijn allemaal heel relaxte lui. :slight_smile:

papa’s beach…helemaal geweldig!!heb me daar echt goed vermaakt!!kwam denk ik ook omdat ik “me vakantievriendje” bij me had…
jkreeg daar aan de bar me eerste zoen van em hihi leuke herinneringen…
echt supertent!!