Zoek reisgenoot duikvakantie Hurghada april/mei 2008

Hi,

mijn naam is Rob en ik zoek een buddy die het leuk vindt om in de meivakantie 1 week of 10 tot 12 dagen de zon op te zoeken in Hurghada.
Wil nl. weg met koninginnedag uit Amsterdam.
Zelf denk ik aan 24 april tot 6 mei of iets korter. Ik kan schuiven.
Ik heb een paar jaar in Hurghada gewoond en gewerkt ( ben PADI duikinstructeur) en kan er misschien iets regelen met een appartment. We zouden dan een losse ticket kunnen boeken, dat is vaak goedkoper. We hoeven niet op elkaars lip te zitten, ieder kan zijn eigen weg gaan of met zijn tweeën wat doen. Ik ga duiken en aan het strand liggen. Als je je brevet hebt kan ik evt. voor korting zorgen als je wil duiken.

Wie weet heeft iemand of meer mensen interesse…

Grtjs,

Rob

Ik spreek en versta een beetje Egyptisch en ken de plek goed.

hey Rob

ff iets totaal anders

hoelang heb je der gewerkt en wat vond je ervan

welk duikcenter was het dat je voor gewerkt heb

heb je tips om eventueel omer beter te kunnen aarden

thx

Nou dat wordt dan een lang verhaal… lol! Egypte is geen makkelijk land. Alles is het tegenovergestelde van hoe we het hier gewend zijn. Vooral prijsafspraken maken over een woning huren, gas en licht en vooral water is echt lastig in het begin. Egyptenaren vinden dat de buitenlanders veel rijker zijn en daarom dus ook meer moeten betalen. Zoiets vinden westerlingen onacceptabel en dat leidt tot veel problemen in het begin.
Helemaal als je pas achteraf in de gaten krijgt dat je veel meer betaalt dan gebruikelijk is. Maar je kunt er in het begin niet veel aan doen. Je bent in een vreemd land met een totaal andere cultuur. Je kent de taal niet. Je bent vaak afhankelijk van de hulp van mensen die je eigenlijk niet goed kent en de dingen heel anders zien dan jij gewend bent. Je bent aan het overleven in het begin. Zo moet je het maar zien. En eigenlijk blijft dat zo tot je weer vertrekt. Het is zwaarder dan de meeste denken. De zon en de gastvrijheid van de mensen vergoedt veel, maar aan die vriendelijkheid zit een keerzijde die je goed beu kan worden na verloop van tijd. Het is maar net hoeveel je ervoor over hebt. En onderschat de hitte niet. Het is heerlijk, maar het kwik ligt er boven de 40 graden en dat is effe leuk maar als je erin moet werken dan piep je soms wel anders. Maar nogmaals, zoek je avontuur en wil je een tijdje weg van alles in Europa dan moet je zeker gaan. Het was een fantastische ervaring van 4 jaar die ik nooit had willen missen. Er valt nog veel meer over te zeggen dus als je vragen hebt…shoot!
R.

Hi Rob! Heb je al een buddy (of twee of meer?) gevonden? Groetjes van Renée