Wij als lokale reisorganisatie zijn op zoek naar een nieuwe medewerk(st)er in de functie van Host(ess). Je moet per direct of op zeer korte termijn beschikbaar zijn. Wij geven de voorkeur aan iemand die reeds in het bezit is van een eigen accomodatie in of nabij Hurghada en een (toerisme) visum. Ervaring niet vereist. Minimale talenkennis: Nederlands/Engels met tevens een voorkeur voor Frans.
Je kan je CV incl.foto+ motivatie per email sturen naar:
Probeer eens op het kantoor van Neckermann/Thomas Cook in Hurghada. De lokale agent is BLUE SKY. Daar zoeken ze vaak reisleiding … Het kantoor ligt aan de Sindbad hotels.
Succes!
Kleine noot voor wie in Egypte wilt solliciteren bij een reisorganisatie:
Je wilt helemaal niet in Egypte zelf bij n reisorganisatie solliciteren. Je krijgt een fractie van het salaris dat je collega’s verdienen die vanuit Nederland hebben gesolliciteerd en de leuke arbeidsvoorwaarden (autootje, commissie, vergoeding van je huur) gaan aan je neus voorbij. Je wordt namelijk, ondanks het feit dat je Nederlands bent, als Egyptenaar beschouwd en naar die maatstaven betaald. Ze gaan er vanuit dat je al een huis hebt en daarom heb je geen recht op huurvergoeding. Het percentage van de commissie ligt veel en veel lager dan voor je collega’s die in Nederland hebben gesolliciteerd. Het extra nadeel van dit alles is dat je even hard werkt als je collega’s. Zij krijgen daar leuk voor betaald, maar jij krijgt zowat niks en dat is heel erg frustrerend.
Beter is om in Nederland bij een reisorganisatie te solliciteren. Zo ben je ervan verzekerd dat alles goed is geregeld, dat je een normaal inkomen hebt, de commissie krijgt waar je recht op hebt en op die manier nog een leuke tijd kan hebben. Het enige risico is dan dat je wordt uitgezonden naar een ander land dan Egypte…
Ik spreek hier uit ervaring. Heb zelf ook gesolliciteerd bij Neckermann/Blue Sky vanuit Hurghada. Omdat ik destijds een aantal Nederlandse vriendinnen had die daar ook bij werkten, dacht ik te weten wat ik kon verwachten. Niets bleek minder waar! Alle leuke voordeeltjes waar zij recht op hadden zou ik niet krijgen. Ik zou zelfs een tweedehands pakje krijgen wat iemand had achter gelaten!
Dus mijn advies: voor een baan als reisleiding kan je beter in Nederland solliciteren dan daar ter plekke!
De eerste week van januari ga ik met mijn vriend naar hurghada. Aangezien we dit zelf geregeld hebben, kan ik ter plaatste excursies nar luxor en cairo boeken?
ja hoor, je kan het beste zoeken naar nederlandse reisleiding ter plaatse. De egyptische zal ik niet aanraden, aangezien ze niet altijd de veiligheids regels volgen. ook kan je naar Bright Sky travel gaan. daar zit altijd iemand die een trip kan regelen. succes
quad sAFARI/Badawya is wel leuk om te doen. verder vond ik zelf de dolfijnsafari vanuit duikcebtrum Oxygen erg tof. die zit bij het Hilton hotel, en daar heb ik toen echt met wilde dolfijnen gezwmmen.
hmm verder heeft Mahmya ook wel sfeer. een onbeewoond eiland, met een heel relaxe sfeer en heerlijk eten. Dat is echt voor een heerlijke rustdag een aanrader.
in ieder geval veel plezier! (ik ben er zelf reisleidster geweest, vandaar dat ik sommige dingen wel weet hihi)
graag wil ik in hurghada werken als host ik kom uit luxor en ik woon in Nederlands ik kan Nederlands praten Arabisch , Engels wil iemand mij helpen.
Dank u wel:kus:
Hallo iedereen!
Als jullie op dit moment in Hurghaa zitten, er zit hier een Duik centrum: Deep-Divers en ze zijn op zoek naar een nieuwe receptioniste en ook nieuwe Dive masters.
Dus roep maar als je wilt!
groetjes