Hi,
ik ga in april, mei met mijn 2 kinderen een rondreis maken door Turkije, te beginnen in Istanbul. De vlucht is al geboekt en het eerste hotel in Istanbul ook. De bedoeling is om alles met het openbaar vervoer te doen dus we zullen ook de nodige kilometers gaan lopen.
Wie weet of het noodzakelijk is om van te voren hotels te boeken? Of kun je heel makkelijk op de bonnefooi gaan omdat er altijd wel hotels, pensions zijn waar je terecht kunt?
Nu ik toch vragen aan het stellen ben: is het raadzaam om je in te enten? Mijn kinderen zijn 13 en 7 jaar oud.
uit mijn ruim 30 jarige ervaring met turkije weet ik dat er altijd wel ergens tenminste een pensionnetje zal zijn waar je terecht kunt voor een overnachting.
Inenting is niet speciaal nodig voor Turkije,
maar het kan verstandig zijn om je huisarts te raadplegen hierover.
Kan natuurlijk zijn dat jij of je kinderen ergens allergisch of zo voor zijn wat niet in nederland maar wel in turkije voor komt.
Wat Istanbul betreft zou ik je toch de raad mee willen geven om niet 's avonds overal zomaar maar heen te gaan.
Er zijn , helaas, te veel buurten waar men voor een paar losse centen enge dingen met je doen.
ik zou eens eventjes gaan kijken wat je verzekering vergoed… kan nooit kwaad als het gratis/ semi gratis is
ze raden heb 1 aan gelooof ik. ligt er ook een beetje aan wat je gaat doen? zwemmen in open water, door de bossen. bergen wandelen etc…
qua reserveren zou ik me niet zo druk maken, je zou een lonely planet van turkije kunnen aanschaffen of een rough guide. dan zou je ter plekke kunnen kijken (als je in de bus zit) waar je heen wilt, waar je wel of niet wilt zitten of wat goed/ leuk is voor je kinderen… je zou op locatie A ff kunnen bellen of mailen met locatie B en het dan reserveren. goede site’s zijn bookings.com en hostelworld.com
ik zou niet te veel vast leggen, het ene is leuker dan het andere en kun je ter plekke besluiten eerder weg te gaan/ langer te blijven
en april/ mei is niet een mega drukke periode aan de kust, in de buurt van efese en pamukkale enzo meer, maar daar zijn weer meer dan genoeg leuke hotelletjes en hostelletjes.