Hotels Op Djerba

Ik ga samen met mijn vrouw en 2 kinderen (13 en 15 jaar) naar Djerba. We hebben gekozen voor Hotel Riu Palace Royal Garden. Heeft iemand daar als eens zijn vakantie doorgebracht en zo ja wat zijn dan de ervaringen? Het is altijd prettig iets te horen van mensen die daar zelf zijn geweest. Is het echt zo als het beschreven staat in de reisgids? Ik hoop dat iemand mij wat informatie daarover kan en wil geven. Vast bedankt.

Groetjes,
Piet

Hallo Piet

Ik kom al jaren op Djerba en ik heb vorig jaar een van mijn vakanties daar doorgebracht in Hotel Royal Garden. Het is een prachtig hotel met fijne ruime kamers die zeer goed worden onderhouden. Er is een groot zwembad met voldoende ligbedden parasols en matrasjes, ook op het strand maar daar zijn geen matrasjes. Naast het zwembad is een groot terras met BBQ waar je een hapje kunt eten of iets drinken. Je kunt natuurlijk ook een drankje bestellen vanaf je plekje bij het zwembad. Bij de strandbar kun je ook iets drinken en eten maar daar is de keuze wat betreft het eten wat kleiner. Verder is er iedere dag sport en spel in en rond het zwembad. Je kunt ook gebruik maken van de fitnessruimte met diverse trainingsapparaten en de whirlpool. s Ávonds is er animatie in de bar tot ong. 23.00 uur en daar na kun je als je wilt nog naar de disco die achter in de tuin is gelegen. Het eten is zeer goed, voldoende keus en regelmatig een themabuffet. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Mocht er iets zijn wat je niet naar je wens is, dan even naar de receptie bellen of er langs gaan en binnen een paar minuten is het opgelost. Een hele goede keus dus. gewoon een fijn hotel met alles wat je nodig hebt en wenst voor een ontspannen vakantie.
Ik wens je daar een geweldige vakantie toe.

Groetjes,
Marianna

Beste vrienden,

Van 10 tot 17 mei verbleven wij in bovenstaand hotel. Hierbij willen wij toch enkele bemerkingen maken:

We hebben een hele leuke reis gehad. De gemiddelde temperatuur lag boven de 33°! In het hotel hebben we kennis gemaakt met de fotograaf, Nino. Hij heeft ons gedurende 1 dag rondgeleid in Houmt Souk. Zo zagen we ook de minder toeristische zijde van de stad…
We vonden onze reis dus echt de moeite waard en veel te kort.
Inzake het hotel…
Daar we meestal verblijven in een RIU-hotel en we altijd heel tevreden zijn over deze hotels, verkozen we ook nu weer een RIU. Waarom de Palace 5-ster? Omdat er enkel een 3-ster (Mehari) als alternatief was en het reisbureau ons vertelde dat dit misschien niet echt goed was.

Onze indrukken zijn devolgende:
Dit hotel is zijn 5 sterren en palace-benaming niet waard. De kamers waren mooi en goed verzorgd. Doch… de houten balustrade van het terras heeft zeer dringend een nieuwe laag verf nodig.
Het zwembad van het hotel was alles behalve zuiver! Er bevonden zich zeer veel algen in het water.
Het eten bood weinig variatie.
Naar Tunesische normen was het middagmaal (op een terras aan het zwembad) vrij duur (30 dinar).

We hebben op onze reis mensen leren kennen die verbleven in de Riu Mehari Djerba. Dit hotel is gelegen juist naast de Palace Royal Garden. Na een bezoekje aan dit hotel moeten we concluderen dat dit hotel veel meer waard is dan zijn 3-sterren. Tevens geniet men er van een all-inclusive formule waardoor men geen facultatief middagmaal moet betalen.

We raden dus aan om, indien je in een RIU wil verblijven, te kiezen voor de RIU Mehari ipv de RIU Palace. Je krijgt in elk geval MEER voor MINDER geld.

Hallo Piet,

Ik heb zelf niet in Royal Garden gelogeerd, maar ik ben er wel eens geweest. Ikzelf ben een twintigplusser en het is niet mijn smaak van hotel. Vooral voor jongeren lijkt het me niks. Al schijnt de disco goed te zijn, maar daar zijn jouw kinderen nog te jong voor lijkt me.
Het is een hele persoonlijke mening, maar ik vond het een beetje een ouderenhotel.

Maar in ieder geval veel plezier!

groetjes Timea

Hey Piet,

Ik kom net terug van Djerba en verbleef in Hotel Djerba beach. Het was een prima hotel, niets te klagen. Het personeel was aardig en behulpzaam. De kamers goed (de bedden lagen heerlijk en de douche had geen kinderachtig straaltje) en schoon. Het lag in een mooie palmen tuin, zodat je een knus gevoel krijgt. vooral in vergelijking met andere hotels die er aardig kaal bij liggen. Het hotel had een binnen en een buitenzwembad, een hamman, goed restaurant, een snackbar etcetc. Het hotel lag direct aan het strand en er waren een aantal winkeltjes in de buurt. Groot voordeel is dat je in het hotel ernaast kan pinnen!!