hotel in New Delhi

wie weet er een mooi, betaalbaar hotel/hostel in de binnenstad van new Delhi, die ook 's nachts hun gasten van het vliegveld halen?

Toen ik in 2004 in India was heb ik de laatste week doorgebracht in Hotel Ajanta. Hotel ajanta zit net op het randje van de wijk Paraganj. Paraganj is de wijk voor touristen. Héél veel leuke en lekkere restaurantjes. Goede plek ook om wat leuke shopaktiviteiten te doen.
Hotel Ajanta is gevestigd in een (realatief) rustige straat. Het fijne van dit hotel is dat wanneer je uit het hotel loopt niet meteen wordt overvallen door lokale bewoners die iets van je willen. Als je één straat daarnaast een hotel boekt is dit zeker wél het geval.
Hotel Ajanta (het lijkt wel alsof ik reclame loop te maken) heeft een goede website en daar op kon ik zien dat het onlangs een fikse verbouwing heeft ondergaan. De prijzen zijn in tegenstelling tot in 2004 niet echt veel veranderd. Goede prijs / kwaliteit verhouding.
Veel plezier in Delhi!

P.s hotel heeft prima ophaalservice van en naar het vliegveld.
Groet van Kick.

dank jewel voor je tip. we zijn druk bezig met de planning van onze trip en dan helpt dit altijd.

rolia

Hotel GRAND GODWIN.
Heb ook in Ajanta geslapen.Is ondanks renovatie slecht.
Grand Godwin komen we al vijf jaar , twee keer per jaar.Goede bedden, goede service en pick up service vliegveld.In winter ook verwarming
www.godwinhotel.com
e-mail:grand_godwin@yahoo.com
arakashan road in pahar ganj

dankjewel.
hebben jullie ook ervaring met het reserveren van een trein vanuit Nederland. we hebben de sites van www.indianrail en www.irctc al gebruikt maar de betalingen en reservering komen niet rond. Wij willen met een nachttrein rijden van New Delhi naar Varanasi.
Wat te doen?

Heb heel vaak geboekt via www.irctc.co.in
Je moet wel account aanmaken en bij boeken e ticket aangeven.
Betalen gaat via cc soms gaat visa wel en mastercard niet en andersom ook.
grjes cjm

hoi
ja, ook dat heb ik geprobeerd. Je moet bij de betaling “the issuing authority” invullen. ik vul daar netjes Netherlands in maar in het voorbeeld van irctc wordt een nummer gegeven. Heb jij kennis over het nummer van de nederlandse staat?

ik heb inderdaad een account. Mocht je nog meer weten graag advies. Anders wordt het toch maar gokken. We zijn 4 dagen in delhi voordat we naar Varanasi willen.
ik zag dat er ook een vlucht was tussen Delhi en Varanasie die nog beschikbaar was. Maar zo’n treinreis lijkt me een uitdaging.

rolia

.Treinreis als je het nooit gedaan hebt inderdaad uitdaging en leuk om mee te maken, maar vliegen is toch comfortabeler.Kingfisher vliegt nr Varanasi en indian airlines.Lukt het niet en je hebt vier dagen in delhi
kun je trein boeken bij new delhi station in pahar ganj vlakbij grand godwin.
Ga naar boven naar tourist bali.Hier heeft men vaak plaats ondanks dat men bij de reisburootjes zegt dat er geen plaats is.Kijk wel uit !!! De trein naar VARANASI is berucht om z`n diefstallen.Neem in ieder geval second ac ipv normale sleeper.
ik ben me gek aan het prakezeren wat ik ingevuld heb bij issuing authority.
vraag eens na bij www.indiastartpagina.nl en dan bij prikpagina/forum
Hier weet men ook zeer veel van deze dingen
grjes Kees

Rgiwilli, issuing Authority zou in ons geval de plaats moeten zijn waar je paspoort is afgegeven (evt het land).
En Kees, we kunnen Khan ook gewoon hier uitnodigen, die weet alles over treinen :slight_smile:

Erik

Nagedacht en ik heb bij de vraag van irctc de plaats ingevuld
waar het paspoort is afgegeven , dus in mijn geval geleen-sittard
grjes kees