Ben ik weer met en vraagje.
We willen de laatste paar nachten van onze vakantie nog doorbrengen in Bangkok. Wat we nog willen doen deze laatste paar dagen is het volgende:
Dagtrip Ayutthaya
Fietstocht ko van Kessel of André …
Shoppen
De eerste twee nachten hebben we bij khao sao road in de buurt gezeten, op zich prima locatie maar niet het meest gunstig gelegen t.o.v. shoppen en volgens mij ook niet echt voor de fietstochten.
Wie weet nog een leuke locatie en hotel voor deze laatste paar nachten?
Shoppen: In ieder geval niets kopen op de toeristenmarkt op Sukhumvit Road, alles veel te duur. In MBK, Pratunam Market , weekendmarket en Panthip Plaza liggen prijzen voor dezelfde dingen veeeel lager !
Skytrain Asok, overstap naar beneden, Metro Hualamphong, trein Ayutthaya, totale kosten ongeveer 70 baht en je bent in Ayutthaya. Reisduur: 2 uur.
Fietstocht deed ik bij Ko van Kessel, meter-taxi nemen, kosten daarvan weet ik niet precies meer. Voor jouw informatie: De fietstochten van Co beginnen niet ver van Khao San Road, maar in straatjes waar een toerist nooit zal komen, dat maakt het juist geweldig !
Nu ik heb al in het verleden gelogeerd in de train inn hotel,125m van het Hualamphong station.
Qua prijs had ik rond de 550bath betaald,vriendelijke staff,mooi vezorgde kamers.
Er loopt ook een metro-line die je naar oa:lumpinipark en andere attractie’s vervoerd.
Ayutthaya,had ik de laatste keer bezocht via een reisbureautje in kao san road(prijs 650bath per persoon)
Men kom je halen en terug brengen(hotel)middageten is inbegrepen alsook de plaatselijke gids.