Hotel Dar Djerba

Hallo allemaal,

Wij gaan eind augustus naar Djerba en hebben geboekt in Zahra een van de Hotels in Dar Djerba.
Is iemand daar al eens geweest??
Alle informatie is welkom.
Ook wil ik graag weten of er winkels e.d. in de buurt zijn, er zijn er wel op het complex zelf maar die zullen vast duurder zijn dan de winkels buiten het complex.
En wat is de beste manier om te bellen naar Nederland???

Vast bedankt,
Max

Beste Max,

Een goede keus hoor Dar Jerba.Wij zijn er een paar jaar geleden geweest.We hebben toen echter wel in Narjess gezeten maar het maakt allemaal niet zoveel uit.De huisjes zijn allemaal voorzien van een peipklein ommuurd tuintje en je privacy is ondanks de grote van dit complex optimaal.Wij hebben ons hier voor het eerst verslapen voor het ontbijt.Dikke muren geven een rust van ongekende grote.Dit hele grote vakantiedorp is verdeeld over drie gedeelten.Zarah,Narjess en Dhalia.Het heeft heel veel winkeltjes en het ligt aan jezelf of je het duur gaat vinden Afdingen is ook hier het motto.Behalve in supermarkten.apotheken en kledingzaken kan je afdingen zoveel je wilt.Er zijn heel veel winkeltjes op dit terrein en het stand ligt aan je voeten.Let wel dat je waterslippers meeneemt want juist dit strandgedeelte is voorzien van een rotsachtige bodem.Het strand is goed verzorgt en je kan stoelen huren.Verder kan je in het tegenover gelegen appartementencomplex El manara ook shoppen in het supermarktje.Midoun en HoumtSouk zijn met taxi makkelijk te bereiken. En voor de rest lees hier en op de Djerbagroep alles over dit mooie eiland en Lees de tips!!! De moeite om het mee te nemen voor je vertrek.Ik wens je een fijne vakantie toe en laat eens weten wat je van dit eiland vind.
Sonya

Max wat dat telefoneren betreft.Doe dit niet met je hoteltelefoon.TE DUUR.Vraag je taxichauffeur te rijden naar een Taxiphone.Dat is een soort telefoonwinkeltje.Niet zo duur en goed te doen.Dit zijn een soort telefooncellen.Goed te doen.Jew kan ze o.a. vinden bij hotel Djerba Haroun en Dar Midoen maar ook in de plaatsen Midoun en Houmt Souk.

Sonya

Hallo Max,

Ik ben zelf eenmaal in Zahra geweest. Het is ons goed bevallen wat accomodatie betreft. Leuke goed onderhouden kamers met een ommuurd tuintje. Het eten vondt ik er wat minder maar dat kan inmiddels weer verbeterd zijn. Het is eigenlijk een dorp op zich. Wat betreft het telefoneren het volgende. Als je vanuit Dar Djerba links de weg oploopt kom je na een meter of vijftig een bord tegen waarop staat supermarket. Je moet het zandpad 20 meter volgen, en je komt dan bij een heel klein supermarktje terecht. Dit winkeltje wordt door de vaste gasten de Woestijn-Aldi genoemd. Daarnaast zit een Taxiphone waar je dus kunt bellen, er is altijd iemand aanwezig waar je geld kan wisselen.

Ik wens je een fijne vakantie.
Marianna