Ik heb een paar vraagjes. 'k Ben er zeker van dat ik hier aan het juiste adres ben.
Eind januari, begin februari gaan we naar hotel ‘Magic Life Mare Imperial’. Over dat hotel heb ik al redelijk wat gevonden op deze site.
Hoeveel kost het ongeveer om van de luchthaven per taxi naar het hotel te rijden? Ik zit namelijk niet graag enkele uren op een bus die alle hotels eerst aandoet vóór we aan het onze aankomen. Meestal hebben wij de pech dat ons hotel op het einde van de rit ligt
Is het daar gebruikelijk om een taxi voor een halve of hele dag te huren om op die manier het eiland te verkennen? Taxichauffeurs zijn vaak de beste gidsen.
Welke uitstappen raad je verder aan aan iemand die nog nooit op Djerba was?
En dan nog een laatste vraag. Tijdens onze vakantie op Djerba wordt mijn vrouw 30. Ik zou haar graag met iets verassen op Djerba … maar waarmee? :huh: Iemand een ideetje?
Je hotel ligt niet aan het eind van de toeristenzone, ik denk dat je al met all een goed half uur in de bus zit.
De prijs per taxi is ongeveer een Dinar of 10.
Je kunt een taxi huren voor een halve dag maar er zijn ook excursies van een halve of hele dag.
Mocht je besluiten met een taxi te gaan kijk dan eerst even in een reisgids wat je wil gaan zien, anders vlieg je van hot naar her. Verdere uitstappen, tja excursies volop maar je kunt ook zelf op pad gaan. het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Matamata/Douz is een mooie tocht waarbij je verschillende landschappen tegenkomt en zowel oases als berberdorpen bezoekt. 2 Dagen kan ook dan heb je iets meer tijd, maar die keuze is aan jullie.
Je wil je vrouw met iets verrassen??? Ja als we dat hier neerzetten is het geen verrassing meer. Maar vooruit, op Djerba kun je hele mooie zilveren en gouden sieraden kopen, ook heel veel aardewerk en lederen dingen zoals tassen. Ik weet niet of dat een beetje je bedoeling is. Anders even rond lkijken in Houmt Souk in de souks en je komt zeker iets tegen voor de verjaardag van je vrouw.
Hallo laatste Belgicaan
Ook hier een belg… sorry, dit moet me toch even van het hart… “verras” je vrouw maar “ver-as” haar niet hé
Neen, inderdaad met 10 Dinar ben je zeker op bestemming… let wel - het hangt ervan af of je op de normale uren een taxi neemt of 's avonds na een bepaald uur (ik dacht ca. 19u, dan betaal je 1/2 meer).
Cadeautjes… idd. tassen, koperen borden met jullie namen in 't arabisch, sieraden, … wijzelf hebben 2 aardgebakken potjes (Guellalla) waar we regelmatig soep of corn flakes uit eten… zo ben je steeds weer een beetje op reis…
Groetjes en geniet !
Yves