Hi mede-Vietnamreizigers,
Vooral voor de eerste nacht na aankomst in Hanoi wil ik een hostel of guesthouse vooruit boeken. En wellicht ook alvast wat rondkijken voor gezellige hostels/guesthouses op de rest van de route door Vietnam (en Cambodja). Ik heb de LP en al heel wat websites afgestruind, maar er is te veel informatie en te weinig echt goede. Hostels etc uit de LP ben ik uit ervaring niet zo heel erg fan van. Deze zijn in de jaren nadat zij een plekje in de beruchte reisgids hebben bemachtigd vaak verloederd en prijziger worden. Via Hostelworld.com, Booking.com en dergelijke sites ben ik in het verleden ook al vaak teleurgesteld. Iedereen vertelt je dat zij het beste en gezelligste hostel/guesthouse hebben, wat ook nog eens centraal gelegen ligt, maar in werkelijkheid …
Ik kijk daarom ook altijd even rond op forums als Wereldwijzer voor tips en ervaringen. En gezien de lijst met onderwerpen om doorheen te spitten erg lang is, leek mij een nieuw topic openen sneller ![]()
Iemand goede ervaringen met een mooi hostel/guesthouse in Hanoi, maar ook bijv. HCMC, Hue of Hoi An … ?
Ik heb weinig wensen mbt een verblijfplaats. Als het maar schoon, persoonlijk, gezellig en niet al te grotesk (geen hotelketens!) is.
Misschien is hier iemand ooit in Jogjakarta Indonesië geweest? Hier heb je ViaVia Guesthouse. Dit was een geweldige ervaring! Simpel, maar schoon, centraal gelegen, niet duur, geen honderden kamers, zodat je je niet meer dan een nummertje voelt… Jullie snappen me wel denk ik ? ![]()