Hoogtepunten Cambodja behalve Ankor en P.P

Hallo , ik wil mischien 3 weken naar cambodja, ik helaas niet langer. Hebben jullie nog tips voor gebieden of plaatsen die ik zeker moet zien, naast natuurlijk Siem Raep , ankor wat , Pnom Phen . I wil het echte cambodjaanse leven zien .Ik wil ook van de natuur genieten en jungletreks gaan maken , ik heb gehoord dat de bossen in het zuid westen erg mooi zijn, en ook het noord - oosten , vooral vanwege de minderheden . Wie kan me helpen met tips of reiservaringen ?

Hoi Sander,

Ik ben zelf vorig jaar 4 weken in Cambodia geweest.

Angkor Watt was inderdaad één van de hoogtepunten; we hebben een drie daagse pas gehaald en dat was niets te kort of t e lang.
Pnohm Penh is een heerlijk relaxte stad. Ik ben zelf voornamelijk in het gebied bij het Boeng Kak meer geweest.
Van het Zuid Oosten (Muldurkiri) viel me tegen dat grote gebieden intussen kaalgekapt zijn. De busreis daarheen was erg hobbelig en ik vond het vreselijk te zien dat echt overal langs die weg grote stukken bos in de fik stonden om ruimte te maken. Het landschap is nu meer rood (van het zand) dan groen.
Ratanakiri (Noord Oosten) is het meest afgelegen gebied, dat daarom ook nog het meest puur is. Let wel op de landmijnen!

Het traject per boot tussen Battambang en Siem Reap is leuk om te doen.

Ik heb me een dag laten rondrijden rond Battambang, was erg leuk om te doen en het kost niks. En vooral de bootreis tussen Battamban en Siem Reap zoals Kohraya zegt is zeker de moeite waard.

Sorry dat ik zo laat reageer maar allemaal erg bedankt voor jullie tips!!!

cambodja is relatief gevaarlijk als je er alleen op uit gaat probeer iemand te kennen van cambodja die je kan vertrouwen en ga daar mee op pad kan je veel narigheid besparen .

Ik vond het er totaal niet gevaarlijk. Veel toffer dan Thailand zelfs, maar dat hangt er allemaal van af wat je persoonlijk hebt meegemaakt. Ik was er vorige week voor de 2e keer, ben wel wat oplichters tegen gekomen, maar heb me daarom niet laten bedriegen. Als je weet hoe de zaken staan (Lonely Planet, medereizigers, internet fora) dan loopt het wel goed.

Ik heb Cambodja absoluut niet als gevaarlijk ervaren. Zeker in de afgelegen gebieden waar geen of bijna geen toeristen komen wordt je overal warm verwelkomt.

van Siem Reap naar PP kun je heel goed doen per boot: in volle vaart over
een heel groot meer. let op: het interieur van de boot is een lange smalle tunnel met alleen een in/uitgang aan de voorzijde. als ie omslaat heb je geen kans. beter is: op het dak gaan zitten, maar wel helemal aan de voorkant, anders word je kletsnat van het boegwater.

Ik ben verschillende keren in Ratanakiri geweest maar ben daar nog geen landmijnen tegen gekomen.

Mijn favoriete plaatsen: Kampot (bokor Hill) , Kep, Kirirom National Park, Preah Vihear. en zo kan ik nog wel een paar meer opnemen. Geweldige en vriendelijke mensen. Mischien is dit wel de reden dat ik er al 3,5 jaar in Cambodja woon.

Andre