Hong Kong -Octupus Card

Ik heb een vraag over het openbaar vervoer in HK.
Is het raadzaam om een octupus card aan te schaffen bij aankomst op de luchthaven?

Ik heb 2 volle dagen in HK, ik zal de hoogtepunten bekijken.
Verder ga ik op dag 1 en 4 van Kowloon naar de luchthaven en vv.

Is een octupus card voordeliger of het kopen van losse kaartjes.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Irai

Ik meen dat een Octopuskaart je 10% korting op de MTR geeft, maar wat mij betreft de belangrijkste reden om hem zonder meer aan te raden: het geeft zo ontzettend veel meer gemak. Geen geklooi met kleingeld en losse kaartjes, of überhaupt het uitzoeken hoe duur iets is. Je kan gewoon in elke metro, tram, bus, light bus of veerboot instappen zonder je daar druk over te maken, hooguit even op het saldo letten.

Hangt van je reisplannen af. Als het echt een dagkaart waardig is dan is de AE Travel Pass

http://www.mtr.com.hk/eng/tourist/tourist_products.html

beduidend voordeliger, is inclusief aan- en afreis per Express. We waren er zeer content mee 2 maanden terug.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

/bookmarked

Hmm… ik verschil toch van mening met de rest. Ik ben er 5 dagen geweest, maar ik heb geen Octopus-card gemist. Gewoon zorgen dat je voldoende kleingeld in je portemonnee hebt.

Kan uiteraard, maar dat doet me denken aan m’n eigen ervaringen met Japan. De eerste keren heb ik ook daar steeds losse kaartjes gekocht en dat eigenlijk ook nooit als lastig ervaren. Pas bij m’n trip naar Tokyo begin vorig jaar heb ik een Suica-pas aangeschaft, maar zou nu echt niet anders meer willen…