Op 1 april 2011 stap ik in alle stilte in het huwelijksbootje en wil diezelfde dag (of de dag nadien) nog voor een 2 tot 3 weken op honeymoon vertrekken … maar ik geraak er niet uit waar naartoe, maar het moet gewoon perfect zijn (effe genoeg tegenslagen gehad, nu even rusten, genieten, herbronnen en de ogen en the inner soul de kost geven), dus: Mauritius, Costa Rica, Curaçoa, Aruba, Bali, Thailand, Ile Maurice, Tanzania, Martinique, Nederlandse Antillen, Maleisië …
Alle pro- en conta’s zijn uitermate welkom!
Dat hangt er een beetje vanaf wat voor vakantie je zoekt; wil je drie weken lekker op het strand hangen, of wil je rondreizen en wat zien?
Zelf ben ik in Zuid Afrika getrouwd en hebben we daar meteen een rondreis van drie weken aan vastgeplakt. Dat is erg goed bevallen, het is een prachtig land waar veel te zien en te doen is. Je moet alleen wel het een en ander regelen voordat je vertrekt. Wij hebben zelf met een huurauto rondgereisd en hebben alle accommodaties ook vanuit NL geboekt. Dat neemt een beetje de spontaniteit weg uit de vakantie, maar in verband met de veiligheid wilden we geen risico nemen. (Je kunt uitstekend op eigen gelegenheid rondreizen in Zuid Afrika, maar je kunt beter niet nog op zoek moeten naar een hotel/B&B in het donker…) We hebben ons geen moment onveilig gevoeld, en hebben een schitterende vakantie gehad.
Maar goed, als je liever een strandvakantie wil, dat is Zuid Afrika niet de eerste optie natuurlijk. Ik ben op de Florida Keys geweest, dat is ook mooi! (maar ik weet niet of het mooier is dan de bahama’s of NL Antillen bijvoorbeeld, daar ben ik nog niet geweest)
wij zijn op Aruba geweest als huwelijksreis, sterker nog, we zijn er getrouwd.
en ik vond het echt super daar. lieve mensen mooi weer,romantische,luxe.mooi.
ik verder nooit verder dan Europa, dus ik weet niet welke andere landen leuk is.
Het plaatsje El Nido op het tropische eiland Palawan is een echte honeymoonbestemming. Gelegen in weelderige tropische bossen,verscholen achter steile rotsen,afgewisseld met mooie witte strandjes www.palawan.gov.ph
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=A2S2DHqdBG4"]YouTube - El Nido Palawan - Lagen Island Resort - WOW Philippines Travel Agency[/ame]