mijn dochter wil een weespup meenemen uit chili naar duitsland wie heeft ervaringen hier mee ze reist van santiago naar atlanta en vandaar naar dusseldorf
Hoi , ik heb in 2001 ook een straatpup meegenomen vanuit Argentinie naar Chili (met de bus) en vanuit Chili terug naar Amsterdam via Madrid (transfer). Ik ben in Argentinie naar een dierenarts geweest en daar hebben ze haar ontwormt en gevaccineerd. Je moet zowieso een verklaring hebben van een dierenarts en dan gaat het erom dat het hondje geen ziektes heeft (hondsdolheid). Ik ben toen ook naar gemeentelijke instantie geweest waar ik een uit reisstempel kreeg. Ik ben hiermee de grens met Chili overgekomen. Je moet in Chili contact opnemen met de nederlandse ambassade of consulaat en daar weten ze je precies te vertellen wat je moet doen. Een dierenarts weet dit overigens ook. Ik weet niet of het in jullie situatie anders loopt omdat het via de VS gaat en je aankomt in Duitsland. Je mag een hond in de cabine vervoeren tot 4 kg in een honden/kattenreismand, ik had een reismand gekocht bij de plaatselijke dierenwinkel en wat kalmeringsdruppels voor onderweg. Vervolgens moet je ook bij de luchtvaartmaatschappij informeren of het mogelijk is en wat het kost. Ik heb toen $120 dollar betaald (iberia)en toen mocht ze mee aan boord. Als je geluk hebt zoals ik heb je naast je nog een stoel vrij, anders moet je de mand de hele reis op schoot nemen.Succes!Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt gehad.