Afgelopen winter februari 2012 een 3 daagse trektocht met sledehonden gemaakt in Finland Ivalo . Niet zo heel spannend maar wel speciaal. Je krijgt je eigen slee met 5 honden en dan in het spoor van de sneeuwscooter naar een onbemande hut waar je na 30 km aankomt. Honden uitspannen eten geven. Water halen uit het meer voor de sauna en hout klieven voor de kachel. Dat de volgende dag weer.
Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden zoeken op google als je het zelf wilt boeken “husky tochten” o.i.d.
Voor mijn filmpjes zie de volgende linken:
6 min [ame]adventure husky sledenhonden ivalo - YouTube
korte indruk [ame]Sledehonden husky - YouTube
Hoi coincidence,
Heb je dit alleen gedaan of met iemand samen?
Gr.
via welke organisatie? Heb het vorig jaar 2dagen gedaan & vond het de max! Ben aan het denken om dit jaar één langere tocht te gaan maken ![]()
We waren met zᷰn zessen 5 vrienden(2mann en 3 vrouwen) en een zesde een Zwitserse vrouw.
Ik hoop dat mijn reactie nog op tijd is. We hebben deze tocht drie dagen geboekt bij Askja,met aansluitend zelf geregeld sneeuwschoentocht en langlaufen. In totaal 6 dagen incl reizen. Kosten 1900 pp. Niet goedkoop dus maar wel gaaf.
Nog even op www.kamisak.com gekeken. 5 daagse kost 1490 en 3 daagse 790 exclusief vlucht . Overige bijkomende moet je zelf uitzoeken.
Groet
Wim van Dijk
Was inderdaad gaaf we hebben de 3 daagse tocht geregeld via Askja tours onder deze naam bekend op internet. Je kan ook direct contact opnemen met Kamisak in Rovianimi 60 km boven Ivalo. Kosten waren ca 1900 incl vlucht transfers en ontbijt. Exclusief drank. Duur spul een fles wijn Chenet de fles met de kromme hals kostte 40 euro hier 3,25 Euro.
We hebben aansluitend zelf vanuit ons hotel in Ivalo nog een sneeuwschoentocht en een langlauftocht georganiseerd.
5 daagse tocht kost 1490 bij Kamisak zonder vlucht op rovianimi.
3 daagse 790 www.kamisak.com