Van 25 jan tem 1 feb ga ik een week skiën en wandelen in Zwitserland.
Bedoeling is om 's morgens te skiën en in de namiddag stevig te gaan wandelen met hond.
Vakantie is geboekt via Domein gereserveerd – xel
Ik heb deze formule al eens gedaan maar dan tijdens de zomervakantie en het was echt reuze meegevallen.
Dus nu zoek ik eigenlijk specifiek reizigers die er mss nog nooit aan gedacht hebben om met de hond op reis te gaan en reizigers die ook van skiën houden. Tijdens het skiën wordt er prima voor de hond gezorgd!
Deze vakantie lijkt me leuk.
Ik ga vaak skiën, maar de hond kan nooit mee, want ik ga altijd met de bus of trein.
Tijdens het skiën denk ik vaak: “kon hij maar mee”.; het is nl. een Husky, dus dat zou voor hem ook genieten zijn,
Maar hoe reis jij naar Zwitserland?
Ik zou wel met mijn auto kunnen gaan, maar ik wil de hele reis niet alleen doen, bovendien met de ski’s in de auto is er niet veel plaats meer voor nog iemand met hond.
Ik hoor graag meer van je, over bv. hoeveel personen gaan mee, de reis dus en de kosten.
Ik reis met de auto naar Zwitserland. Tot hiertoe ben ik alleen dus zou ik een stop maken ergens in Frankrijk/zwitserland.
De reis is dus geboekt via Flexchalet. Zij hebben 2 chalets in Zwitserland en een aantal weken per jaar zijn de chalets toegankelijk voor mensen met honden. Afgelopen zomer heb ik dit concept voor de eerste keer geprobeerd en het was echt reuze. Tijdens de winter bieden zij een hondenuitlaatservice aan. Ze zullen 's morgens tweemaal de hond uitlaten terwijl jij kan skiën. Er is een gratis skibus die je van en naar de skipiste brengt (5 miuutjes).
Mijn plan is om 's morgens te skiën en in de namiddag te gaan wandelen met de hond. De prijs is 349 euro(excl uitlaatservice). Dit omvat ontbijtbuffet, skibus en avondmaal. Indien je een tweepersoonskamer boekt alleen komt er wel 150 euro bij.
Ik wil gerust carpoolen maar met 2 honden lijkt me dit misschien wel moeilijk? Ik heb namelijk niet zo’n grote auto
Waar verblijft de hond 's nachts?
In je eigen kamer zou wel kunnen, maar hoe gaat dat in een meerpersoonskamer?
Het lijkt me nog steeds leuk, alleen de reis ernaar toe is een probleem.
Ik wil niet alleen reizen; misschien komen er nog reacties van mensen met een grotere auto, die ook niet alleen willen rijden.
De hond blijft 's nachts op de kamer. De kamers zijn groot genoeg voor 2 honden hoor.
Wat het vervoer betreft kan ik misschien de auto gebruiken van mijn ouders, zij hebben een break.
Moesten we samenrijden, lijkt het me wel handig dat de honden elkaar al eens gezien hebben. Ik heb een Golden Retriever van 1,5jr maar hij is heel sociaal dus dat zal al geen probleem zijn.
Het zou ideaal zijn samen te reizen.
Mijn hond is ook sociaal, maar tegenover een reu is het eerst wat wennen, zodat het een goed idee is de honden aan elkaar te laten wennen.
Maar…
dit weekend is beslist, dat een groep mensen, waar ik elk jaar mee ga skiën, 31 januari een week gaat, en ik ga weer mee.
Voor de skiweek met jou, zou ik wel later kunnen, bv. 15 of 22 febr.
Is 1 van die weken ook voor jou mogelijk?