Hans ik heb geen flauw idee hoe het zit met homosekualiteit in turkije…
alles wordt daar wel een beetje losser, en in het kader van de eenwording met europa, denk ik dat ze er in de grote steden niet meer zo zwaar aan tillen, maar vrees toch dat het in het achterland niet echt geaccepteerd wordt.
hetzelfde als jaren geleden in nederland, bij de zuiderlingen en oosterlingen, was het toch nog een taboe, terwijl in het westen en in de grote steden er veel makkelijker over gedaan werd.
Hoi,
Ik weet ook niet zo heel goed hoe er nu over homosexulaiteit wordt gedacht in Turkije. Wat ik wel weet, is dat de meeste bekenden van mij (in Turkije dus) het bijna ongelooflijk vinden dat mijn man en ik absoluut geen moeite hebben met het feit dat onze zoon homo is en dat hij samenwoont met zijn vriend! De meesten reageren daar heel lauwtjes op en zeggen dan dat het vast wel weer over zal gaan!! Tsa, moeilijk uit te leggen dat dit dus niet overgaat, maar ik kan het ze ook niet kwalijk nemen dat ze er zo over denken. Als je immers nooit iets anders hoort en geleerd hebt hierover…Ik denk dat homo’s in Turkije (of andere moslimlanden) het best moeilijk hebben. Over het algemeen wordt het gewoon niet geaccepteerd daar en zien ze het als een tijdelijke bevlieging of zoiets. Maar ook daar zullen wel uitzonderingen op zijn. Kijk naar Deefke hier of ww. Heeft tijd gekost maar uiteindelijk woont hij toch maar mooi samen daar met z’n vriend en het gaat goed!