Homestays, private villa's.

Dit is een doorgever van wat ik deze week las in bladen hier over wat minder gebruikelijke accomodatie aan weerszijden van de markt:
Homestay- verspreid over heel Thailand, bij families thuis een gastenkamer. Hoewel zeer veel guesthouses, vooral in de provincie eigenlijk ook wel aan die omschrijving voldoen-is dit nog klainschaliger. is ooit in het kader van OTOP door Taksin gestimuleerd en dus nadien weer in het vergeetboekje geraakt.
Sites: thaihomestay.ning.com
Ook een lijst op www.tatnews.org/emagazine, maar die lijkt nogal lang niet bijgewerkt. In de buurt van BKK hier is bvb de weekend-floating-markt in AMPHAWA mateloos populair onder de Thai zelf en daar zijn diverse van dat soort huizen tot stand gekomen. Met als gevolg dat tout-BKK daar tout-BKK weer ontmoet. Lage prijzen i.h.a.-1000bt wordt al als duur bevonden.
De andere luxe kant van de markt is geheel private villa’s. Vooral in badplaatsen die aan luxe doen, zelfs met inbegrip van Pattaya.
Deze sites worden genoemd:
www.moveandstay.com
phuketvillarentals.com
www.thailand-villas.com

ik had el wel van de homestay’s gehoord maar heb er nog geen ervaring mee ik zal er mijn volgende reis eens bij één of meerdere gaan kijken lijkt me opzich wel een leuke manier van overnachten op deze manier heb je toch gemakkelijker kontact met locals wat ik persoonlijk altijd erg op prijs stel zo leer je ook meer van de verschillen tussen diverse delen van het land