Homestay in Thailand

Hallo reisbloggers,

Wie heeft nog goede tips voor lhomestay adressen in Thailand. Ben echt op zoek naar een lokale beleving.

Bedankt alvast,
Ilonka

:chin:Eerlijk gezegt ik ken dit niet in Thailand maar het is niet gebruikelijk dat een Thai iets voor niets doet en als je wil slapen in Thailand er zijn mogelijk gelegen heden genoeg van spot goedkoop tot heel duur:THAILAND::cambodia:

1 like

Hee Ilonka,

Wat Fransjes zegt is waar, het is geen typisch Thais verschijnsel.
Maar ik kom nog weleens ergens, en er is een plaatsje precies zoals jij het zoekt. Je zoekt een " lokale beleving ", zeg je.

Die vind je in Laem Sing, wanneer je daar bent tussen maandag en vrijdag.
In de weekends komen veel Thai daar om een weekend uit te gaan.
Ze hebben een website gemaakt, www.laemsing.com Ik logeerde in Siri Hotel. Ik raad je aan om de eerste nacht in Siri te verblijven, en waarom ook niet, die mensen van dat hotel zijn zo aardig. Gratis internet, enm ook de koffie is gratis, en zelfs toen ik al ergens anders logeerde (Hij was in het weekend volgeboekt) , hield de eigenaar me dagelijks aan om even een bakje te komen drinken.

Rondlopend door het dorp ga je dan zoeken. De homestays zijn namelijk vrij lastig te vinden. Je ziet bordjes met “homestay”, en daar is het. Ik weet zeker dat er twee zijn, maar misschien waren het er wel drie.
Ik schat in dat taxichauffeurs , voor zover die daar zijn, engels zo slecht verstaan, dat ze gewoon maar ergens naartoe rijden.

Hans.

1 like

Oh maar ik wil er best voor betalen hoor. Ik zou het alleen leuk vinden om naast verblijf in hostels ook af en toe eens bij een Thaise familie te verblijven…gewoon om te proeven hoe hun dagelijkse leven er aan toe gaat.

Groet Ilonka

in welk deel van Thailand zoek je?

Nou mijn reisroute staat nog niet vast. Wel zal ik het Noorden (buurt van Chang Mai) en het Zuiden aan doen. Maar als je tips hebt voor andere delen van Thailand, dan hoor ik dat ook graag.

Bedankt alvast,
Met groet,
ilonka

1 like

Er zijn meerdere homestays in Thailand te vinden…

Wan Wisa (van Hans met zijn Thaise vrouw Wan) is de komende maanden gesloten omdat Wan een aantal maanden in Nederland verblijft…

Maar als je een homestay in de Isan zoekt, zou je ook nog eens HIER en HIER kunnen kijken.

1 like