Home sweet home

(origineel bericht op be-more.nl)

Home sweet home

Op dinsdag waren er geruchten dat er stakingen zouden zijn van de taxichauffeurs, dat leek mij niet zo’n groot probleem, maar dat blijkt in Afrika anders te gaan dan in Nederland. Bij de laatste stakingen waren verschillende mensen omgekomen omdat zij op de weg waren en doodgeschoten werden door de stakende taxichauffeurs. Daarom zijn wij voor de veiligheid thuis gebleven (wat opzich niet verkeerd was zo’n dagje vrij tussendoor). Op vrijdag vroegochtend was het de bedoeling met een cliënt mee te gaan naar een soort hiv centrem; bluerooth. Daar krijg je voor zover ik het goed begrepen hebt informatie, counseling, testen en mogelijk medicijnen. Maar halfverwege daarna toe bleek dat ze er niet zal zijn en konden we weer terug; leuk zo ook op mijn laatste dag alles op zijn Afrikaans. Daarna weer naar de Tree gegaan waar we spullen en eten hebben uitgedeeld en uiteindelijk hebben deze mensen voor ons gezongen en gebeden omdat dit onze laatste keer was, best heel bijzonder vond ik dat. Het besef dat het de laatste dag was en dat ik afscheid moest nemen van het land en alle mensen en M. viel me toch zwaarder dan ik had gedacht, maar het is gelukkig wel goed verlopen.

Terug alleen teruggereisd en dat ging over het algemeen goed, behalve dat ze op Durban (eerste vliegveld) veel vragen stelde en erg kritisch waren op mijn bagage. Ze vonden dat ik geen leeg flesje mocht meenemen! :'o Dus heb ik mijn super hippe, biologische, afwasbare flesje (dopper <a rel=“external” href=“http://nl.dopper.com/nl/bestellen/”>http://nl.dopper.com/nl/bestellen/&lt;/a&gt;) moeten weggooien, belachelijk, ik was er aan gehecht ;). Verder bleek het treinstelsel in Duitsland niet zo gemakkelijk te zijn als in Nederland, was de batterij van mijn mobiel leeg en was mijn koffer een wiel verloren. Maar om half 9 was het moment daar, ik was thuis met met mijn ouders en broertje en dat is toch ook wel weer ontzettend fijn =).

Super bedankt iedereen voor het mogelijk maken van deze reis namens mij, Bobbi Bear en natuurlijk alle kinderen die we daar hebben kunnen helpen en steunen.

Heel veel liefs vanuit Nederland!

(origineel bericht op be-more.nl)