(origineel bericht op be-more.nl)
Home Sweet Home
Zoals de meeste waarschijnlijk al begrepen hebben ben ik weer veilig terug in Nederland, het zal misschien nog wel even duren voor ik met beide benen werkelijk weer op de grond sta en weer gewend ben aan het Nederlandse ritme, maar aan alles komt een eind en zo ook aan mijn reis.
Het kan jullie niet ontgaan zijn dat ik de tijd van mijn leven gehad heb in Afrika en dat ik heel blij ben dat de dingen gegaan zijn zoals ze gegaan zijn. Ik heb veel geleerd over de Afrikaanse cultuur en veel geleerd over mezelf, ik heb veel bijzondere mensen leren kennen en heel veel lol gehad. Ik heb veel nieuwe stempels in mijn paspoort en daarmee dus ook een klein beetje meer van de wereld gezien. Ik ben blij dat ik niet ziek ben geworden daar en dat ik er alleen maar een klein reisvirusje aan overgehouden heb.
Mijn motto voor deze vakantie was: “alles doen wat ik nog nooit eerder gedaan heb” en daar heb ik me aardig aan gehouden. Toch is het goed om weer in Nederland te zijn. Het lijkt vreselijk, maar het is toch fijn om:
-Lekker onder de dekens te kruipen omdat je het anders koud krijgt.
-Lekker weer in mijn eigen bed te slapen
-Weer in mijn eigen auto te rijden (aan de rechterkant)
-Mijn vrienden en familie weer te zien
-Weer te kunnen bellen wanneer je daar zin in hebt
-Mijn kleren weer een keer echt schoon te krijgen
Helaas heb ik sinds vijf maanden ook weer een to-do lijstje (dan weet je dat je weer in de Westerse wereld bent) met als eerste punt: ‘solliciteren’
Gelukkig kijk er stiekem ook wel weer een beetje naar uit om te gaan werken. Dat doe ik in ieder geval liever dan het solliciteren zelf.
Via deze weg wil ik jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn blog en eventueel de geplaatste reacties. Het was fijn om te weten dat er mensen geïnteresseerd waren in wat ik aan het doen was. Alleen reizen kan soms ook best eenzaam zijn en als je dan ziet dat er op zo’n dag 40 mensen je blog gelezen hebben, dan is je dag weer goed.
Dus nogmaals: Bedankt! en hopelijk tot gauw!