(origineel bericht op be-more.nl)
Al weer eventjes thuis…
Hallo allemaal,
Ik besefte me vandaag pas dat ik dit blog eigenlijk nog helemaal niet echt heb afgesloten… Inmiddels zijn we alweer ongeveer 2 weken thuis van ons geweldige avontuur! Het besef is weldegelijk gekomen, alhoewel mij de omschakeling niet heel zwaar viel. Misschien moet dit nog komen (gisteren net terug gekomen van vakantie met vriendinnen).
Maar al met al kijk ik nog steeds met een super goed gevoel terug op deze fantastische ervaring! Bij kleine dingen in mn dagelijkse leven herken ik nog dingen uit Afrika, of zie ik juist dingen die in Afrika juist heel anders gingen. Ik hoop dat dit nog een hele tijd blijft zodat ik kan blijven genieten van de ervaring en het besef houden van de verschillen in de wereld.
Het echte pole pole (= rustig aan) wat we vol wouden houden bij terugkomst, is na dag 1 al mislukt. Het is hier gewoon niet ‘hakuna matata’ en er zijn te veel omgevingsfactoren die maken dat je verplicht wordt om taken uit te voeren of om volgens regelmaat te leven.
Ergens heeft het wel iets, structuur geeft ook wel soms een fijn gevoel… Maar het relaxte gevoel wat ik daar zo ongeveer 1,5 maand heb gehad… is hier soms ver te zoeken!
Gelukkig weet ik nu dat er van die geweldige plekken op de wereld zijn waar je veel onbeschrijvelijke, mooie, minder mooie, indrukwekkende en genietmomenten kunt meemaken.
En dit wil ik dan ook graag nog vaker op gaan zoeken! Hopenlijk zet ik deze plannen door en ga ik nog veel van deze wereld zien…
Nogmaals bedankt voor het volgen van mijn blogs, super leuk om de reacties te lezen!
Groetjes van Sophie