weer thuis...

(origineel bericht op be-more.nl)

weer thuis…

Hallo allemaal,

We zijn weer thuis. Na een verblijf in het Harmony hotel in Addis Ababa, waar we vanochtend behoorlijk geschokt waren door de overdaad aan eten bij het ontbijtbuffet (is dit ook Afrika??), maar waar we wel van genoten hebben (tenminste, Charles en ik, want met de meiden ging het nog steeds niet super…) Door de shuttlebus naar het vliegveld van Addis Abeba gebracht. Hier ging alles voorspeodig, nergens wachtrijen…heel fijn! Wel weer langs de immigratie en weer formulieren invullen. Zij zijn in Afrika echt dol op formulieren…:wink:
De reis van Addis Ababa via Frankfurt naar Amsterdam verliep prima. Wat gisteren misging, ging vandaag goed. Irene was gelukkig weer een heel eind opgeknapt en ging in de loop van de dag weer eten. Eveline ging voor haar doen redelijk. alleen Manon had het nog zwaar en heeft de hele dag niets gegeten.
Bij de aankomst in nederland begon het helaas te regenen. Wat een verschil ook in omgeving. Malawi zo groen en vol natuur. Op vliegveld Frankfurt en Schiphol zie je alleen maar beton en asfalt…

De bagage hadden we op Schiphol binnen 5 minuten! Echt niet te geloven. Terwijl we op de bagage wachten kon ik al treinkaartjes kopen bij de automaat die in de hal stond. Toen we bij het station aankwamen kwam er net een trein naar Utrecht en ook in Houten hadden we meteen aansluiting. De auto stond in de parkeergarage bij het station, dus alles zat mee en om 20.30 uur waren we thuis!
Wat hebben we een mooi huis en een mooie tuin! Dat besef je pas goed als je een reis zoals wij achter de rug hebben.
Maar wat zijn de mensen in Afrika gelukkig met datgene wat zij hebben! Daar kunnen wij veel van leren…
Wij kijken terug op een fantastische vakantie, met prachtige ervaringen, mooie en bijzondere ontmoetingen en geweldige herinneringen, waar we nog vaak aan terug gaan denken! Gelukkig hebben we de foto’s en video nog. De komende tijd wordt er druk gewerkt aan een film en fotoboek(en), zodat we onze ervaringen met jullie kunnen delen.

Leuk dat jullie ons gevolgd hebben op deze weblog. Wij kunnen deze vakantie aan iedereen aanbevelen! het is een geweldige manier om te reizen, een land en de mensen te leren kennen!

Nu duik ik lekker mijn eigen bedje in…

Veel liefs, Esther

(origineel bericht op be-more.nl)