Holiday Beach Hotel

Wie kent dit hotel?
Ik ga half januari naar Kolili en moest wegens sluiting een ander hotel boeken.
Senegambia kwam voor mij niet in beeld, omdat ik dat htel veel te massaal vind en bovendien houd ik niet van zandzakken voor de deur in plaats van een strand.
Nu heb ik besloten om samen met mijn vrouw naar het Holiday Beach Resort te gaan, iets verder in Kolili en vlakbij de strip. We hebben een superior room geboekt en hopen daar een fijne periode te zullen hebben.
Wie kent dit hotel en wie kan wat aanvullende adviezen geven over dit hotel? Zo kan ik nergens een beschrijving vinden wat er in de kamers aanwezig is buiten een bed en een zitje. Is er bij voorbeeld een fohn, koelkast en waterkoker? Kan je er ook koffie zetten?
Wie maakt me gelukkig?

Ik ben inmiddels naar Holiday Beach club hotel geweest en het is mij er op zich goed bevallen.
De kamers, ik had een superior room, was keurig netjes met 2 grote bedden in een aparte slaapkamer en een douche. Het water van de douche, die verwarmd wordt via zonnecollectoren, was niet altijd warm. Ook duurde het heel lang voor er warm water kwam: de zonnecollector was zo’n 50 meter van ons huisje verwijderd.
Ook de waterstraal was soms zeer beperkt.
Een tegenvaller was het keukentje: je kunt beter zeggen het keukenblokje, want er was verder helemaal niets in de keuken. Wel 2 spoelbakken met warm en koud water, maar dat was het ook. Er was geen theelepeltje, kopje, bod of wat dan ook te vinden. Het was helemaal leeg. Dat een koelkast ontbrak had ik wel verwacht, want die kon je huren (kost 1100 dalasi per week). Maar dat er geen waterkoker is, daar hadden we niet op gerekend.
De airco is erg duur (ca 11,50 euro per dag!) en voor een kluisje 13 euro per week. Voor alles moest extra worden betaald. Op die manier wordt een goedkoop huisje toch nog vrij duur.
Het ontbijt was sober, maar voldoende. Stokbrood, kaas, een soort ham en 2 soorten jam en voor de liefhebbers verschillende soorten muesli etc. Wilde je een gekookt eitje, dan kon je die bestellen voor 180 dalasi ( 3,60 euro!!) bestellen. Dat liep natuurlijk niet storm. Ook de WIFI voor euro 4 per dag was erg duur. Gelukkig kon je bij diverse restaurantjes in de buurt gratis WIFI gebruiken.
Het resort wordt voor ca 90% bevolkt door Engelsen, Schotten en Ieren. Het is er lekker rustig. Rondom het zwembad zijn ligbedden met matrasjes, maar er zijn er te weinig. Bij het strand zijn van alle ligbedjes de helft kapot met als gevolg ook hier een behoorlijk tekort aan bedjes. Het gevolg hiervan was dat je 's morgens voor 8 uur je bedje met handdoeken moest hebben gereserveerd, anders was je te laat. Dat is wel jammer.
Voor mensen die rust zoeken is het een prima resortje. Niet groot (ik denk al met al een kleine 70 kamers) en met een goed onderhouden tuin. De kamers worden dagelijks goed schoongemaakt met elke dag schone handdoeken en 2 a 3 keer per week schoon bedlinnen.
Het avondprogramma is minimaal: 70% van de geplande optredens gaan niet door. Dit komt mede omdat bijna niemand gebruikt maakt van de mogelijkheid om 's avonds a la carte te eten. Men zou er goed aan doen om dagelijks een keuzemenu te promoten. Nu gebeurt er niets, met als gevolg dat iedereen om tot ca 21 uur het resort heeft verlaten. En om dan op te treden voor een “lege zaal”, dat is ook niet aantrekkel

Hi Jan, mijn naam is hans en kom uit oterleek. n-h. ga al voor de 5e keer naar gambia en altijd naar het badalahotel. Niet het lmeest luxe maar beslist het gezelligste. 500 meter lopen naar het strand waard de gratis bedjes met handdoeken al klaar staan.
de kamers ware aan een update toe e dat is n gebeurd in het b blok. Airco, koelkast, en je gelooft het niet. TV.
Ontbijt is beetje mix tussen europees en engels. op een enkel dag in de week is er geen kaas maar at anders.
Ik ga met een hele groep elk jaar in de zelfde periode en je ziet dan dezelfde mensen weer terug. Heel grappig. Veel nederlanders doen daar vanuit het hotel humanitair werk net zoals ik zelf. Drie weken is dan altijd weer te kort.
Je bent inmiddels geweest en ben benieuwt naar je ervaring in je nieuwe hotel. gr hans u

Hallo Hans,
Oterleek ken ik wel want ik ben zelf een Westfries (kom uit Schagen).
Holiday Beach Club is een goedkoop hotel met prima bedden en zeker de superrior rooms zijn goed met een eigen, overdekt terras met 2 stoelen en een tafeltje.
De inrichting is erg kaal: er is een keukenblokje, maar dat is van hout met koud water en verder helemaal niets! Geen bestek, geen kookgelegenheid, geen waterkoker, geen koelkast (te huur maar duur = 1100 dalasi per week ), geen kluisje (te huur voor 650 dalasi per week), geen airco (te huur voor 575 dalasi per dag) en de FAN voor 800 dalasi per week. (prijzen van 2015).
Door het afkalven van het strand ga je via een trap naar het strand (hoogteverschil ca 1,5 meter). Vlak voor de trap vind je links de "strand"ligweide met een aantal houten bedjes, waar je matrasjes bij kan krijgen. Meer dan de helft van de bedjes is stuk, dus is het verstandig 's morgens vroeg een bed te reserveren (is eigenlijk tegen mijn principe, maar je kan niet anders).
Rondom het zwembad zijn er wel goede bedjes en matrassen, maar ook hier geld: je moet er vroeg bij zijn.
In het hotel komen veel Engelsen en ook enkele Nederlanders. Het ontbijt is karig, maar dat is in meerdere hotels het geval.
Toen ik er vorig jaar was werd de prijs voor een gekookt eitjes opgeschroefd naar 150 dalasi! Dat is 3 EURO.
De koers van de dalasi is t.o.v. vorig jaar het 20% gestegen; nu ca 45 dalasi voor een eurootje.
Als je zelf een waterkoker koopt kan je koffie zetten (koffie zelf meebrengen). Omdat het keukenblok helemaal leeg is moet je 's morgens bij het ontbijt maar 2 koopjes “pikken” en als je zelf drankjes buiten het resort hebt gekocht, dan moet je glazen “ritselen” bij het restaurant.
Het lijkt allemaal negatief, maar dat is het niet. Het is er duurder dan het lijkt, maar de superior rooms zijn prima. De strip is op 5 minuten lopen en daar kan je eindeloos eten.

Hallo dank voor de vlotte reactie. Ja, het is duidelijk ga je volgend jaar weer boek dan maar eesn bij badala, mail er achteraan naar hen dat je in b blok wilt en bijbetaald ongeveer 100 euro voor 8 dagen. wl je wat meer weten van de stichtingen dan is gambiaschoolchildren.nl en humaned.nl de naam. succes.

p.s. ben nu een reis aan het voorbereiden voor een offroadtrip in kirgizie in july.