Hola a todos!

Hoi allen!

Mijn naam is Marianne en ik ben 26 jaar.
Van de zomer wil ik voor het eerst ‘alleen’ op vakantie gaan en ik ben druk aan het zoeken naar de meest leuke bestemming. Gezien ik half-Spaanse ben en de Spaanse taal goed beheers ligt mijn voorkeur bij Midden- en Zuid-Amerika. Op dit moment kijk ik naar reizen in Peru, Argentinië en Costa Rica.

Eigenlijk ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die dit ook alleen gedaan hebben, omdat ik nu nog neig naar een georganiseerde groepsreis. Dit komt omdat ik wel veel gereisd heb, maar nooit een echte rondreis heb gemaakt.

Ik ga het forum druk uitpluizen en hoop wat leuke contacten op te doen!

Saludos,
Marianne

Hoi Marianne,welkom op wereldwijzer!
Nou waar zou je graag naar toe willen gaan Marianne,Peru?
Als het meest gevariëerde en opwindendste land van Zuid-Amerika heeft Peru het allemaal: kunst, mystiek, een van de werelds meest fascinerende oude culturen en een verbluffende schoonheid.
Denk maar aan de indrukwekkende Inka ruïnes in de nabijheid van Cusco en de oude Inca stad Machu Picchu dat zich aan het eind van de Inka Trail diep in de bergen bevindt.(echt de moeite waard)
Indien je nog met vragen zit over Peru Marianne,dan kan je altijd je berichtjes plaatsen in het Peruforum hier op wereldwijzer alsook de ervaringen lezen van anderen mensen die al op vakantie zijn geweest in het prachtige Peru.
Ik las ook in je berichtje dat je Argentinie eventueel zou willen bezoeken.
Wel er zijn een aantal bezienswaardigheden die de moeite zijn om te bezichtigen in Argentinie,Marianne!
Voor de avontuurlijke reiziger onder ons is Patagonie in Argentinie een waar paradijs daar het land een alles overstijgende natuurrijkdom heeft. De grootste bewegende ijsschots van de wereld, Perito Moreno, is iets dat je gezien moet hebben om het te geloven. Indrukwekkend.
Puerto Madryn, de walvissenstad, ligt 1.500 km. zuidwaarts van Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinie. De mooie baai behoort tot de Peninsula Valdés en het dichtbijgelegen dorpje Puerto Pyramides is de plaats om een walvisexcursie te ondernemen.
Indien je nog vragen hebt over Argentinie,dan kan je altijd terecht in het Argentinieforum of het Costa Ricaforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog Marianne.
groet,georgessiam.
Zoals gewoonlijk sluit ik mijn welkomsberichtjes af met een leuke foto (Perito Moreno gletzer in Argentinie)

http://www.greenpacks.org/wp-content/uploads/2008/07/perito-moreno-glacier-rupture-in-winter.jpg

1 like

Hallo Marianne, welkom op WW :slight_smile: