Hokkaido & Tohoku, winter 2016

Leuk verslag van al dat moois wat je weer hebt gezien en meegemaakt.
Over 4 weken zijn wij weer aan de beurt! :ninja:
Ik probeer ook af en toe een kort verslagje te schrijven van onze trip.
Ik heb op een website een link gemaakt waar ik zo af en toe wat probeer up te loaden.
De test verloopt goed, als het daar niet lukt dan kan ik altijd nog hier in het forum wat plaatsen.
De link zal ik voor we weg gaan nog wel even vermelden.

China Town in Yokohama, ja dat is toch wel een bezoek waard.
Wij zaten er toen vlak bij en bij het baseball stadium.
Helaas geen wedstrijd meegemaakt.
Daar zat wel een hele goede tent met lekkere broodjes en snacks en keuze uit heel veel soorten koffie.

Goede reis terug naar Nederland!

>>>

Ben weer terug in Oss :crybaby:

Helaas waren de zaterdagen me deze trip niet gunstig gezind: waar eerst Kakunodate al in het water viel was ook Yokohama nu een natte bedoening. Het heeft hard geregend en het heeft héél hard geregend, maar terwijl ik er was is het geen seconde droog geweest. Het ging dusdanig tekeer dat de parade in Chinatown geheel was afgelast. Maar geluk bij een ongeluk: daardoor had ik nu wel tijd genoeg voor het Hara Model Railway Museum (bijna geheel “droog” te bereiken, en zeker de moeite waard!), en pikte ik in de naastgelegen Nissan Gallery ook nog even een geweldig big band-optreden mee. En verder heb ik de tijd maar gevuld met nog wat laatste souvenirs shoppen.

En uiteraard eten. Want belofte maakt schuld: ik zou nog laten weten hoe de choco-friet bij de McD was. En ja, friet met chocoladesaus blijkt een uitstekende combinatie! De kleffe burgers heb ik wel gelaten voor wat ze waren, ik had vlakbij namelijk ook al een Kua’Aina gezien. Maar ook die is het niet geworden, om ook deze winterreis een vleugje Okinawa te geven heb ik de trip besloten met een heerlijke taco-rice met goya-bier.

Dan de terugvlucht, dat is ook weleens aangenamer gegaan. Eerst nog wel de irritatie op Haneda dat ze zo laat op de avond slechts één baan voor de veiligheidscontrole blijkbaar voldoende vinden, zodat je drie kwartier in een snikhete tussenhal staat aan te schuiven. Dan de vlucht zelf met Air France: overboekt, waardoor ik in eerste instantie geen plaats kreeg, maar uiteindelijk niet mocht klagen met een raamplaats op de eerste rij van de veevervoer-class. Maar ouderwets smaakloos klef vliegtuigeten en een uiterst minimale service zijn toch minpunten. En bij de transfer op CDG ook weer zoiets: liefst vier rijen voor de security actief, maar vervolgens slechts één douanier voor de paspoortcontrole. En dan komen er praktisch tegelijkertijd volle vluchten uit Tokyo, New York en ik meen Beijing aan. En ben je daar dan eindelijk voorbij, dan blijkt de hele vertrekterminal nog afgesloten. Maar goed, ik ben dus weer thuis…

Jammer van je terugreis Wizard. Maar is het eten in het vliegtuig ergens echt goed in economy class? Ik heb zelf alleen maar met KLM en Cathay Pacific gevlogen intercontinentaal. Het was gewoon goed te eten, zeker niet culinair, waarschijnlijk lekker gemaakt door de hoeveelheid zout en suiker, net als bij de Mac, maar ach, het gaat er om dat mijn maag gevuld wordt en dat het enigszins lekker is.

Echt goed is het zelden, al schieten dan direct de bibimbap van Korean Air en de nasi lemak van Malaysian Airlines me als zeer positieve uitzonderingen te binnen. Maar naast de meeste Aziatische airlines doen ook Lufthansa, KLM, Finnair en Aeroflot het wat mij betreft toch stukken beter. Sowieso kies ik indien beschikbaar dan toch altijd voor een Aziatische maaltijd, die hebben in beginsel meestal al meer smaak dan zo’n kleffe aardappelpuree een een kapotgegaard stukje vlees erbij dat je anders veelal krijgt.

Aziatisch is toch ook inderdaad veruit mij veruit wat dat betreft!

He vervelend dat de terugtocht niet ideaal is verlopen… Maar de rest van de reis was weer genieten, ook voor ons mee-lezers hier op het forum :slight_smile:

Ach, een ramp is het ook allemaal niet, en als het zo uitkomt zou ik wellicht ook best nog een keer met Air France of via CDG vliegen. Maar indien er gelijkwaardige alternatieven zijn delven ze toch wel het onderspit.

Nu de draad hier op de rest het forum maar weer eens een beetje oppakken, daar is tussendoor weinig van gekomen.

Iets wat me trouwens nog wel was opgevallen: Toyoko Inn gaat nu serieus internationaal. Ze hadden uiteraard al een paar hotels in Zuid-Korea en Cambodje, en ook enkele andere Aziatische landen volgen op korte termijn. Echter, er wordt momenteel ook gebouwd aan hotels in Frankfurt en Marseille, welke later dit jaar geopend gaan worden. Daarnaast zouden er ook plannen voor New York zijn, maar die zijn nog niet definitief.