Hallo Bruce,
Van Hoi An naar Mui Nee/ Pan Thiet is een hele reis reken met alle transfers erbij op iets van rond de 17 a 20 uur.
Er is namelijk geen station in Pan Thiet, dus je moet een transfer regelen naar het strand.
Ook is er geen station in Hoi An, dus je moet naar Danang.
Reisduur met bus en trein ontlopen elkaar niet zo veel; alleen met de bus ontloop je de transfers en dus die kosten.
Maar om nu op je vakantie zovele uren in een slaapbus te zitten kan een keuze zijn.
Maar ik zou helemaal anders denken en het zo doen, en lijkt heel duur en helemaal onlogisch, maar denk dat het heel betaalbaar is , veel relaxter is en wat kortere reisduur.
Ik ga even van je schema uit en dan dus deze transfer, Hoi An Mui Ne wilt maken.
Persoonlijk vind ik de bus geen optie en zou dan voor de trein gaan, en deze rijd bij mij weten gewoon elke dag.
Ga dus helemaal voor Mui Ne,
Zou dan vliegen op Saigon ( 55 usd ) vanaf Danang ( transfer Hoi An naar Danang mioet je met de trein ook maken dus geen meerkosten ).
Goedkoop hotelletje in saigon ( 20 usd of minder ) en dan met de bus naar Mui Nee ( 15 a 20 usd max. ).
Meerkosten zijn dan ongeveer 40 usd, maar zonder transferkosten van Pan Thiet station naar het strand, dus die moet je eraf halen ( 10 usd ).
Er zijn op sommige dagen aanbiedingen van Viet Nam Airlines late vlucht voor 17 euro, maar helaas niet op de 28e.
Andere badplaatsen.
Die heb je dus wel, maar ik denk wel dat je moet denken vanaf Nha Trang; en daar kan het in december niet altijd strandweer zijn en blijft dus een gok.
Maar met Mui Ne zit je statistisch goed voor wat betreft het weer.
Andere plaatsten zijn Can Gio, Vung Tau, maar denk dat deze plaatsen voor jouw niet echt leuk zijn.
Ken je niet , maar met Can Gio zit je tussen de Vietnamezen en Vung Tau is voor 50 % viet Nam en de andere 49 % is Russisch en 1% is dagjes mensen van Saigon.
Kan helemaal naast je ideeën zitten van strand en je vind 1 van deze 2 wel leuk?
Andere badplaats is Phu Quoc, maar dan moet je eerste schema een beetje op de schop.
Idee
Omdat je niet kan vliegen vanaf Hai Phong verlies je een dag, deze ten koste van Nha Tranh.
Heb je 1 dag over , deze naar Saigon op 30-12.
2-1
Vliegen naar PQ en dan de dagen van Sihanoukville daar voor gebruiken
Vandaar naar Can Tho, naar Chau doc, naar PP en naar huis.
Is een idee, ben wel benieuwd wat je ervan vind.?
gr.
Ton.