Hoi An-Phan Thiet?

Hallo allemaal,

Graag krijg ik adviezen met betrekking tot het overbruggen van de afstand Hoi An-Phan Thiet. Op Seat61 lees ik, dat de trein die in Phan Thiet zou stoppen, niet iedere dag rijdt. Hoe kom je erachter of hij wel of niet rijdt. Hoe is het met een busverbinding?
Zijn er nog andere badplaatsen in Zuid Vietnam om lekker wat uit te rusten?

B.v.d.

Hallo Bruce,

Van Hoi An naar Mui Nee/ Pan Thiet is een hele reis reken met alle transfers erbij op iets van rond de 17 a 20 uur.
Er is namelijk geen station in Pan Thiet, dus je moet een transfer regelen naar het strand.

Ook is er geen station in Hoi An, dus je moet naar Danang.

Reisduur met bus en trein ontlopen elkaar niet zo veel; alleen met de bus ontloop je de transfers en dus die kosten.
Maar om nu op je vakantie zovele uren in een slaapbus te zitten kan een keuze zijn.

Maar ik zou helemaal anders denken en het zo doen, en lijkt heel duur en helemaal onlogisch, maar denk dat het heel betaalbaar is , veel relaxter is en wat kortere reisduur.

Ik ga even van je schema uit en dan dus deze transfer, Hoi An Mui Ne wilt maken.

Persoonlijk vind ik de bus geen optie en zou dan voor de trein gaan, en deze rijd bij mij weten gewoon elke dag.

Ga dus helemaal voor Mui Ne,

Zou dan vliegen op Saigon ( 55 usd ) vanaf Danang ( transfer Hoi An naar Danang mioet je met de trein ook maken dus geen meerkosten ).

Goedkoop hotelletje in saigon ( 20 usd of minder ) en dan met de bus naar Mui Nee ( 15 a 20 usd max. ).

Meerkosten zijn dan ongeveer 40 usd, maar zonder transferkosten van Pan Thiet station naar het strand, dus die moet je eraf halen ( 10 usd ).

Er zijn op sommige dagen aanbiedingen van Viet Nam Airlines late vlucht voor 17 euro, maar helaas niet op de 28e.

Andere badplaatsen.
Die heb je dus wel, maar ik denk wel dat je moet denken vanaf Nha Trang; en daar kan het in december niet altijd strandweer zijn en blijft dus een gok.

Maar met Mui Ne zit je statistisch goed voor wat betreft het weer.

Andere plaatsten zijn Can Gio, Vung Tau, maar denk dat deze plaatsen voor jouw niet echt leuk zijn.
Ken je niet , maar met Can Gio zit je tussen de Vietnamezen en Vung Tau is voor 50 % viet Nam en de andere 49 % is Russisch en 1% is dagjes mensen van Saigon.

Kan helemaal naast je ideeën zitten van strand en je vind 1 van deze 2 wel leuk?

Andere badplaats is Phu Quoc, maar dan moet je eerste schema een beetje op de schop.

Idee

Omdat je niet kan vliegen vanaf Hai Phong verlies je een dag, deze ten koste van Nha Tranh.

Heb je 1 dag over , deze naar Saigon op 30-12.

2-1
Vliegen naar PQ en dan de dagen van Sihanoukville daar voor gebruiken

Vandaar naar Can Tho, naar Chau doc, naar PP en naar huis.

Is een idee, ben wel benieuwd wat je ervan vind.?

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik krijg alleen de indruk, dat je een paar berichten van verschillende mensen door elkaar gooit. Ons plan is vanuit Hoi An naar Phan Thiet te reizen. Het was echter niet duidelijk hoe het nu zat met dat Station in Phan Thiet. Als ik jouw mail goed lees, heeft Phan Thiet dus geen Station. Ik had me namelijk wel verdiept in de treintijden op de site van Seat61. Daar stond, dat de SE7 om 22.13 uit Danang vertrekt. Om 11.39 de volgende dag zou hij dan in Bin Thuan (for Phan Thiet) zijn. Ik dacht dus, dat daar op een of andere Manier, lokaal treintje of bus de verbinding zou maken naar Phan Thiet. Maar dat klopt dus niet??
Verder kwam ik op Internet ook de volgende opmerking nog tegen op de site van reisvormen.nl: ‘‘Er is geen treinstation in Hoi An. Het is gebruikelijk om de trein naar Danang te nemen, en van hieruit naar Hoi An te reizen. Hetzelfde geldt voor Mui Ne (hier neem je de trein naar Phan Thiet).’’ Duidelijkheid is voor mij ver te zoeken. Je voorstel voor de vlucht naar Saigon kann ik in zoverre volgen, dat het geheel zal kloppen alleen de Datum, die je dan opeens in de strijd werpt: de 28??? waar komt die vandaan? Ook het vervolg is dan voor mij acabadabara wat betreft de plaats Hai Phong die opeens opduikt. Zover naar boven kom ik toch niet, als ik gelijk heb dat Hai Phong in de buurt van Hanoi ligt. Ook Sihanoukville komt voor mij uit de lucht vallen evenals de data 30.12 en 2.1. Ook was ik nog niet van plan om daarna naar huis te gaan. Misschien ligt het aan mij, dat het niet allemaal duidelijk is. Ik hoor het wel van je. Ik stel het toch op prijs, dat je met me mee wil denken.

Groeten
Bruce

Hallo Bruce,

Je hebt gelijk, heb 2 vragen door elkaar gegooid.

Had net een vraag beantwoord over een schema en ben toen aan jouw vraag begonnen.
Had het vorige schema in mijn hoofd, van daar.

Maar nu begin ik helemaal helder aan jouw vragen.

Klopt,
Van Hoi An naar Mui Nee ( daar zijn de strandresorts ) moet je met de trein Hoi An naar Bin Thuan station.
Dit lig in niet in PT en ook niet in Mui Nee, maar ongeveer 20 km er vanaf.
Dus van het Bin Thuan station moet je vervoer regelen , taxi of bus.
Er is geen lokaal treintje naar het strand.

Misschien even ter verduidelijking, Panh Thiet ligt niet aan het strand!!!
Je moet eigenlijk naar een dorpje tussen Panh Thiet en Mui Nee in, ben de naam even kwijt.

Maar voor touristen wordt het Panh Tiet genoemd of Mui Nee, maar iedereen bedoelt hetzelfde, hoewel de afstand vanaf PT nog wel wat kilometer kost.

Je hebt ook gelijk dat de SE7 niet altijd rijd en je dus een andere trein zou moeten pakken, er gaat dus wel altijd een trein naar Bin Thuan.
Je hebt wel de kans dat je moet overstappen in Nha Trang en dan verder naar Bin Thuan met een lokale trein.

Omdat het best wel een lange reis is en je aangewezen bent op je cabine voor alle uren, die je ook nog deelt met andere mensen die je niet kent, is daarom mijn voorstel om het via Saigon te doen.

Je komt op bijna dezelfde tijd aan, je hebt een goed bed in een hotel, ontbijt, privaciy tijdens het slapen, geen toilet delen, douchen enz.
Bijna vergeten, de reis uren zijn minder.

Ook geen gedoe om bij je hotel in Mui Nee/ Phan Thiet te komen , wordt bijna voor de deur afgezet rond de tijd dat je mag inchecken ( 14:00 uur ).

De kosten zijn dan wel ietsje hoger maar denk niet dat je meer dan 10 a 20 usd pp meer betaald.

En toen ging ik de mist in met de datum.

Maar nu even voor jouw Bruce.
Ik weet je datums niet en kan dus ook niet berekenen wat het voordeligst is.
Misschien dat op jouw dagen er ook een aanbieding is van 17 euro pp om te vliegen van Danang naar Saigon.
Wanneer wel , dan is mijn optie ineens goedkoper dan het treinen + de transfers en een reistijd die ook gehalveerd word.

Doe meteen ook je vorige vraag erbij over ander badplaatsen buiten Mui Nee

Andere badplaatsen.
Nha Trang, Quy Nhon ( dacht er ineens aan ), Nha Trang, Vung Tau, Can Gio, Phu Quoc.

Hoop dat dit duidelijker is dan de verwarring met Cambodja en datums.

Sorry hiervoor.

gr.
Ton.