Hoeveel tijd in Australie en Nieuw Zeeland?

Hey!
Wij, mijn vriend en ik met onze twee kinderen, hebben 4 maanden de tijd om te reizen door Australie en Nieuw Zeeland met een camper. Mijn vraag aan jullie is, hoe jullie die 4 maanden zouden verdelen over de twee landen. 1 maand NZ en 3 mnd Australie bijvoorbeeld, of 2 om 2? Ik hoor het graag!
En graag nog wat meer tips: we willen eindigen met een week nik sdoen op een mooi strand, nadat we de campers hebben ingeleverd. Het liefst ergens waar vandaan een directe vlucht naar Schiphol is… tips?

Hallo,

Zoals je zegt is te doen maar ik zou 2 maanden voor NZ uittrekken al is het persoonlijk natuurlijk. Je zult toch een keuze moeten gaan maken welk deel in Australie je zou willen maken.
Als je wil eindigen op een leuk strand kijk dan eens naar een vlucht met bv virginblue heen en weer naar Cook Eilanden of Fiji. Ik zou dan een stop maken in bv Sydney en vanaf daar weer naar NL vliegen.

Hallo, wij gaan in september naar Australie om het laatste gedeelte van het continent te bekijken, we trekken in 2 mnd van darwin naar Perth, van daaraf gaan we voor 1 mnd naar NZ.
3 wk zuidereiland en 1wk norder is volgens kenners het best om te doen.
Australie in 2mnd is keuzes maken welk deel je wilt doen, anders ben je alleen aan het reizen en heb je nog niets gezien.

Goede reis, Nico

Welke tijd van het jaar wil je gaan?

Vlieg je met Qantas, dan kun je bijvoorbeeld een stopover op Bali doen.
Vlieg je met Air New Zealand, dan kun je zoals Moira zegt bijvoorbeeld naar de Cook Islands (in mijn tijd kostte zo’n stopover 75 euro, geen geld!).

Een week Noordereiland zou ik persoonlijk wat kort vinden, zeker als je met kinderen reist. Wat dacht je van 6 weken NZ en 2,5 maand OZ? En inderdaad afhankelijk van de periode waarin je reist, ivm het regenseizoen.