Hoeveel landen heb jij bezocht?

Rimini ligt in Italië aan de Adriatische Zee. Ik denk niet, dat er ook nog een Rimini aan het Gardameer ligt, maar ik kan mij vergissen.

Is het ook mogelijk om meer inhoud aan deze topic te geven? Bijvoorbeeld voorkeurslanden en waarom? Dat lijkt mij interessanter.

1 like

Sta er nooit zo bij stil eigenlijk, dus leuk om nu eens wel te doen :slight_smile:

In willekeurige volgorde:

[ul]
[li]Nederland - geboren en getogen
[/li][li]Duitsland - Vooral lange weekendjes weg als stedentrips of kamperen
[/li][li]Belgie - Vooral dagjes weg
[/li][li]Luxemburg - Stedentrip + trektocht (mullerthal trek!)
[/li][li]Verenigde Staten - diverse reizen + 1 half jaar rondtrekken. In totaal 29 staten bezocht…
[/li][li]Frankrijk - diverse malen doorheen gereden richting Spanje lol2
[/li][li]Spanje - Aantal keer typische luiervakantie op een camping aan de Costa del Sol
[/li][li]Oostenrijk - Een keertje wintersport (zonder zelf geskied te hebben)
[/li][li]Slovenië - 2x, 1 van de mooiste landen van Europa van wat ik gezien heb. 2x in 1 jaar zelfs, zoveel indruk maakte het op me.
[/li][li]Noorwegen - Hooguit 4 dagen, toen zijn we weggespoeld
[/li][li]Zweden - stedentrip + doorreis naar Noorwegen
[/li][li]Denemarken - Doorreis naar Noorwegen
[/li][li]Engeland - lang geleden weekendjes weg naar Hull/York omdat mijn vader bij die veerdienst werkte :slight_smile:
[/li][li]Schotland - stedentrip Edingburg
[/li][li]Griekenland - Kos en Kreta. Vooral de laatste vond ik mooi en voor herhaling vatbaar :slight_smile:
[/li][li]Italië - hooguit 10 minuten over de snelweg tussen Slovenië en Oostenrijk :cheer:
[/li][li]Kroatië - Ik was in Slovenië en wilde de Plitvice meren zien, dus dan kom je vanzelf in HR
[/li][/ul]

En dat was het wel geloof ik…

Ik ben 3200 keer in Italië geweest

Te weinig, veel te weinig.
Wordt hopelijk snel verandering in aangebracht.

Ook maar eens een lijstje gemaakt. Volgens mij zijn dit ze;

Europa (18)
België
Bulgarije
Denemarken
Duitsland
Engeland
Frankrijk
Griekenland
Ierland
Italië
Luxemburg
Nederland
Noorwegen
Oostenrijk
Schotland
Slovenië
Spanje
Zweden
Zwitserland

Azië (13)
Cambodja
Dubai
Hongkong
Indonesië
Japan
Macau
Maleisië
Singapore
Taiwan
Thailand
Turkije
Vietnam
Zuid Korea

Oceanie:
Australie
Nieuw Zeeland

Zuid-Amerika:
Venezuela

Afrika:
Tunesië

Vreemd, dat je als Zweden kenner nog nooit in Finland geweest bent. Bij Haparanda ben je daar zo de grens over. Je kunt met de Viking Line, de Silja Line, enz. over het water, b.v. Stockholm - Turku, Käpällskär - Naantali, Sundsvall - Vaasa, Umea - Vaasa.

Verder mis ik nog een Finland forum. Wie start dat eens op?

Jij?

:biggrin:

Welke landen?

Ik ben geen Finland kenner. Wel ben ik enige keren in Finland geweest. Ik heb dit ook eens in de Vereniging Nederland Finland aan de orde gesteld.

Dan ben je net zo’n kenner als ik van Zweden :wink:

Dus gewoon even aanmelden, alle hulp hier is welkom.

Stel, als ik dat zou doen, wat moet ik dan als beheerder doen? Ingewikkeld?

Welnee. Zelfs ik kan het…

Het aantal landen waar ik meer dan twee nachten heb door gebracht is 19 inclusief Nederland.
Echter het aantal landen dat ik heb bezocht of te jong was om me te herinneren is 24 exclusief vliegveld stops

Welke landen heb je bezocht en welke landen heb je bewust bezocht?

Ik kom so far op 83 landen en still counting…

Rond de 20 landen :varen:

Onderweg naar Albanië en Montenegro inmiddels 107 landen bezocht !

Eigenlijk wil ik ze niet tellen, want het waren er veel, en bijna alle landen die ik bezocht vond ik heerlijk om er te vertoeven. Mijn voorkeur in Europa gaat nog steeds uit naar Spanje, jaja Catalonië :wink:

Maar een dikke 10 jaar geleden was er een land dat voldoende indruk maakte om uiteindelijk de beslissing te nemen om te migreren. Zo komt het dat ik ondertussen al een decenium in Brazilië woon.
Bovendien nog in de oorspronkelijke hoofdstad van het land : Salvador da Bahia.

Tropische groet aan allen :zon02:

Nederland had ik nog niet eerder mee gerekend, maar inclusief Nederland kom ik momenteel dan op 25 landen en still counting want eind 2017 zal ik zitten op 27 landen! :smiley: