Hoeveel dagen Marrakech

Hallo,

10 september vertrekken wij met zijn 2-en naar Marrakech. 15 september weer terug. Dus we hebben eigenlijk maar 5 dagen. Kan iemand mij vertellen hoeveel dagen “nodig” zijn om marrakech te zien/bezoeken. Verders willen we graag een dagje naar 't atlas gebergte en misschien ook nog naar de kust.

alvast bedankt voor je reactie.

groeten. :wereld:

Hallo,

Voor Marrakech heb je een 3-tal dagen nodig denk ik. Een dagje bezoeken, en 's avonds zeker Djema El Fna, nog een halve dag stadsbezoek en evt. de tijd nemen voor de Palmeraie. De volgende dag kan je je dan uitleven in het kopen van souvenirs (zeker meedoen aan het spelletje van afpingelen).
Je kan vanuit Marrakech makkelijk naar Essaouira, ik denk dat het een 3 uur duurt met de bus. Dus afhankelijk of je al een hotel hebt in Marrakech zou je daar een nacht kunnen slapen. Voor de Atlas lijkt de tijd wat beperkt… Maar dat is natuurlijk voor een volgende vakantie, want jullie zullen zeker terugwillen!

Marrakech is een wondermooie sprookjesachtige stad, maar je doet er constant heel veel indrukken op (horen, ruiken en zien) en dus wel vermoeidend vind ik persoonlijk.

Ja, je hebt gelijk. Wij hebben ook geen zin om te haast te gaan. Dus ik denk dat het atlas gebergte voorlopig afvalt. Bedankt voor je reactie.

Hoi,

Je hebt in de buurt van Marrakesh ook een hele mooie waterval die zeer de moeite waard blijkt te zijn. (Helaas had ik daar geen tijd meer voor op mijn vakantie)
Wie weet kan je daar een dagje naar toe.

Groetjes

Les Cascades d’Ouzoud zal je bedoelen. Die liggen op 15 kilometer ten Noorden van Marrakech.

Ik ben vannacht weer terug gekomen. We hebben naast Marrakech, verschillende plaatsen richting Zagora bezocht en we hebben de 7 kleine watervallen bij Setti Fatma bezocht. Was ook zeker de moeite waard.

Groetjes.