Hoe zit het met die 180 dagen?

Hoi, Ik wil wederom naar Brazilie, maar hoe zit dat nu met die 180 dagen.
Ben in 2009 van 2 januari t/m 12 februari in Brazilie geweest en in 2010 van 28 januari t/m 5 mei daar geweest. Nu heb ik de laatste reis dat 90 dagen toeristenvisum/stempel een keer verlengd, maar ben iets van 100 dagen in Brazilie geweest.

Kan ik nu zonder problemen komende maand het land weer in en krijg ik weer een 90 dagen visum? Of kan dat niet? Want ik weet niet hoe ze die telling doen?

Waar zou ik dat eventueel kunnen navragen? heeft iemand een mailadres? Of weet iemand het antwoord?

Wil overigens gewoon als toerist het land weer in.

Weten ze het hier niet?
http://www.brazilianembassy.nl/nederlands/index.htm

Ik heb hun gemaild, maar geen idee hoe lang het duurt eer ik antwoord krijg. Vandaar dat ik hier de vraag ook post :wink:

Ligt er aan wanneer je naar Brazilie gaat.
Pak de dag dat je aankomt, kijk dan 1 jaar terug en tel het aantal dagen dat je in die periode al in Brazilie geweest bent en trek dat van 180 af en je houdt t aantal dagen over dat je mag blijven. Stel dat je 1 maart aankomt dan zou je dus al 66 dagen in Brazilie geweest zijn in de afgelopen 365 dagen (1 maart tm 5 mei 2010 ) dus mag je officieel nog 180 - 66 = 114 dagen in Brazilie blijven.

Als pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen lol2

Braziliaans consulaat en email…