Hoe zeg je 'noten' in het Indonesisch?

Hoi hoi allemaal,

aanstaande zaterdag vertrek ik voor 6 weken naar Azie; 3 weken Borneo en 3 weken Indonesie.
Ik ben zeer allergisch voor noten (zoals walnoten, en hazelnoten). Weet iemand hoe ik dit kan zeggen in het Maleisisch en/of Indonesisch?

alvast bedankt!
groetjes Loes

Kacang-kacangan

De letter “c” wordt uitgesproken als “tj”.

1 like

en hoe zeg je dan dat ik allergisch ben voor noten of dat er geen noten in het eten mogen zitten? alvast bedankt

Saya alergi kacang

:dag:

Ik vind deze vertaling gevaarlijk. ‘Kacang’ betekent inderdaad noten, maar bij het horen van ‘kacang’ denk ik als eerste aan pinda’s. En laat die noot nu net qua allergie in een andere groep zitten…

Ik zou specifieker zijn. Dus echt de noten noemen waar je niet tegen kan! Ben je allergisch voor kokosnoten? Want dat is samen met de pinda de meest voorkomende noot.

Hazelnoot en walnoot zal je niet snel tegenkomen overigens. Tenminste, als je alle westerse toetjes (ijs) en dingen met chocolade vermijd.

dank allemaal voor de reacties! Jenny wat jij zegt klopt, ik pinda is een peulvrucht en die mag ik inderdaad wel eten. Het gaat om hazelnoten, walnoten, en cashunoten.

groetjes