Hoe was jouw vakantie? / deel 1

Met mijn gezicht in mijn kussen gedrukt probeerde ik zo zachtjes mogelijk te huilen. Mijn ouders mochten het niet horen, anders zouden ze vragen wat er aan de hand was. Daar had ik geen zin in. Over dit soort dingen wou ik niet met hen praten. Hier had ik vriendinnen voor nodig, maar die waren momenteel zo ver weg!

Het hadden 6 leuke dagen in Bodrum moeten worden, maar er waren er pas 3 voorbij en ik wou nu al naar huis. Ik kon niet geloven dat ik hier nog drie dagen rond moest blijven hangen, vooral niet met hem in de buurt. Hij had me gekwetst, beledigd en door hem voelde ik me nu waardeloos. Hoe had ik mij ooit zo kunnen vergissen?

‘Eerst gaan we shoppen,’ zei Anne tegen mij. Ik vond alles best, was allang blij dat ik iemand had om mee rond te slenteren. Met niet te veel geld op zak dacht ik toch aardig te kunnen slagen hier in Turkije.
Na 2 minuten lopen kwamen we bij het busstation van Bodrum. Daar liepen we voorbij en na de weg overgestoken te hebben gingen we bij het eerste winkeltje naar binnen.
‘Dit is het leukste winkeltje van heel de stad,’ hoorde ik haar nog zeggen voordat ze wegrende en in de armen van één of andere Turkse jongen sprong. Na een ongepaste, openbare zoenpartij begon ze met hem te kletsen zonder mij voor te stellen, en dus ging ik maar heel geïnteresseerd de kleding bekijken.
Algauw kwam er een verkoper naar mij toe, die mij van alles begon aan te smeren. Ik probeerde hem duidelijk te maken dat ik alleen even rond wou kijken, terwijl ik vurig hoopte dat Anne zo snel mogelijk naar mij toe zou komen. Met zijn tweeën was het altijd veel minder ongemakkelijk.
Dat gebeurde echter niet, en zo stond ik binnen een kwartiertje met 4 broeken in de paskamer, terwijl de verkoper buiten de paskamer steeds vroeg hoe ik de broek vond zitten.
Na drie broeken gepast te hebben die veel te groot en te lang waren, waarbij de verkoper elke keer zei: ‘I can make shorter for you, no problem,’ hoopte ik van harte dat de laatste broek goed zou zitten. Ik voelde me ondertussen zo ongemakkelijk dat ik het liefst de winkel uit zou rennen, maar ik wou mezelf niet al te veel voor gek zetten.
De laatste broek zat niet verkeerd, en dat was te merken aan de reactie van de verkoper: ‘Aaah, that looks really good!’ Ik wees naar mijn middel en vertelde dat hij bij mijn kont een beetje raar zat. ‘That’s because you have big ass,’ grapte de jongeman. Ik wist even niet wat ik moest zeggen en wou de paskamer inlopen om me weer om te kleden toen de verkoper besloot nog een schaamteloze opmerking te maken: ‘It’s a nice ass, big ass, but really nice.’
Ik wou door de grond zakken. Hoeveel hiervan moest ik nog verdragen? Meestal kan ik wel wat terug zeggen, maar nu stond ik toch met mijn mond vol tanden. De lieve glimlach van de verkoper maakte de hele situatie er niet beter op en ik wist eigenlijk niet wat ik ervan moest vinden. ‘Was het nou een compliment of niet?’ vroeg ik mij af. Ik besloot er niet aan te denken, trok mijn rokje weer aan en stapte uit de paskamer.
Toen mijn broek afgerekend was en in een plastic zakje zat draaide ik me om en zag dat Anne nog steeds druk aan het flirten was met de Turkse jongen. Ik besloot naar haar toe te lopen toen de, ondertussen door mij beoordeeld als knappe, verkoper naar mij toekwam. Na een luchtig gesprekje kwam ik erachter dat hij Mehmet heette en dat hij 21 jaar was. Hij woonde 18 uur van Bodrum vandaan, maar was hier, samen met zijn neef, naartoe gekomen deze zomer om in deze winkel te werken. Ik vertelde wat over mij en toen het gesprek stil dreigde te vallen zei ik dat ik eigenlijk op Anne stond te wachten, die daar ‘bezig’ was met ‘die ene jongen.’ Mehmet keek mij even aan en draaide zich toen naar de twee tortelduifjes toe. Hij zei iets onverstaanbaars in het Turks en meteen verontschuldigde de jongen zich tegenover Anne en ging verder met klanten helpen. ‘Now you can leave,’ zei Mehmet tegen mij. Ik bedankte hem, kreeg nog een laatste knipoog en draaide mij vervolgens om, om samen met Anne te vertrekken.

Terwijl Anne me honderduit vertelde over haar aanwinst hier in Turkije verlieten we de winkel. Hoewel ze eigenlijk een vriendje had in Nederland, kon ze niet van Kadir afblijven. Hij was zo’n snoepje! Hij was helemaal niet uit op seks en was helemaal niet zoals alle andere jongens hier. De rest waren allemaal players en ik moest ook oppassen voor Mehmet, voor ik het wist zou hij mij hebben versierd.

Ik had wel vaker over Turkse jongens in vakantiegebieden gehoord en besloot haar advies daarom niet in de wind te slaan. Hoewel ik erg voorzichtig geweest ben is het toch ergens fout gegaan… Alleen heb ik geen idee waar en hoe.

weer heel leuk kris!! ben benieuwd hoe het afloopt!!

groetjes

filiz

:finger: toppie meid

Mooi vertaald in je eigen woorden,heel herkenbaar,graag meer…

Hans.

Mooi Chris

Hee meiden,

Wat heb ik genoten van al jullie verhalen.
De rillingen liepen over mijn armen.
Ben ook echt benieuwd hoe het allemaal verder gaat…
Kan niet wachten…

Ik had nog niet gezien dat er een nieuw verhaal opstond ! Mooi Cris ! En van Von ook trouwens !

Kris: Toppie weer, zoals de vorige!! Ik word steeds nieuwsgieriger wat er allemaal in dat kledingwinkeltje gebeurt in de paskamers :hihi:

Ik ook, ga onmiddelijk het verhaal lezen enkel door deze berichtjes te lezen wordt ik al nieuwsgierig. hihihi.
Tot zo maar weer

wow chris ben benieuwd, naar het volgende stuk.

Groet jac

ik schrik wakker van lichten die plotseling fel de bus inschijnen. Verschrikt kijk ik om me heen, om me even later gerust te laten stellen door m’n buurvrouw: we zijn aangekomen op het busstation in Izmir , waar het - ongeacht het tijdstip -weer een komen en gaan was van mensen en bagage.
Ik grijp met een pijnlijk gezicht naar naar m’n schouders en nek, die aardig stram en stijf geworden zijn na een acheraf toch niet zo’n comfortabele ‘busslaaphouding’. Ik moet minstens constant hebben zitten knikkebollen, m’n hoofd bonkte en m’n ogen brandden.

IK kan niet wennen aan de felle bus- en stationslichten. Maar er is niet veel tijd, de bussen rijden op een stipte dienstregeling. Dus ik pak m’n spullen bij elkaar en laat me zo ongeveer uit de bus vallen , bedank met helderheid van geest nog de buschauffeur, die me daarop vriendelijk toelacht. De bus vult zich ondertussen met nieuwe reizigers en bijbehorende bagage, een toeter en de bus vertrekt weer in tegengestelde richting naar Bursa.

Wat lijkt het ineens kort geleden dat ík de bus instapte en -de nieuwsgierige blikken uit donkere ogen voor lief nemend - de eerste meters richting Bursa reed. En hoe tegenstrijdig het ook klinkt, wat leek het lang geleden dat ik hem gezien had. Terwijl er nog maar net een 7 uur durende busrit tussen zat. Ik moest er maar niet aan denken dat hij nu in de bus richting Istanbul zat, terugdenkend aan ons weekend ‘samen’ en zichzelf ook zeker afvragend waarom we niet bij elkaar konden zijn.

En zo stond ik daar weer, midden op de Otogar, mezelf verloren voelend tussen al die afscheid nemende en elkaar weer in de armen vallende mensen.
Dan is het maar goed dat er op zulke momenten ingegrepen wordt…
'Von, hier ben ik!!'. Hoorde en zag ik het nu goed??? 'M’n vriendin die dit weekend naar Bodrum geweest was om daar haar vriend op te zoeken, stond verderop naar me te roepen en te zwaaien. Door het lawaai van de bussen en verzonken in m’n eigen gedachten, hoorde en zag ik haar pas op het laatste moment. Ik besefte dat ik wel erg met mezelf en met alles van het afgelopen weekend bezig was geweest, en schaamde me er bijna voor dat ik amper aan m’n vriendin in Bodrum gedacht had. Maar zo te zien hadden ze het erg leuk gehad samen, want de zin om weer terug naar Izmir en weer naar school te gaan , straalde er ook bij haar niet echt vanaf…

Het was ondertussen al laat, zo’n 10 uur 's avonds. We liepen een beetje verdwaasd te zoeken naar een dolmus. En of het nu waar of niet was dat een taxichauffeur ons vertelde dat er ‘dolmus yok’ en dus ‘geen dolmus’ meer ging , waren we allebei uitgeput en we lieten ons dus makkelijk genoeg overhalen, spraken een bedrag af voor de taxirit om ons naar ‘huis’ te brengen.

En voor een bedrag waar je in Nederland nog niet eens voor ingestapt bent, reden we nog geen half uurtje later onze straat in, waar onze ‘familie’ ons met de (on)nodige bezorgdheid op stond te wachten. Nieuwsgierig als ze waren , wilden ze natuurlijk alles van onze reis en weekend weten. We voelden ons helemaal thuis. Maar moe, moe waren we allebei. En na wat met elkaar gelachen en gepraat te hebben, vielen we bijna letterlijk om van vermoeidheid en zochten we ons -voor die nacht- comfortabele bed op, om niet lang daarna heerlijk in slaap te vallen , met elk onze eigen dromen…

M’n vriendin had in Bodrum een geweldig weekend gehad met haar vriend. Ook hem had ze leren kennen tijdens onze wintersport in Uludag. Ze hadden samen een boottocht gemaakt en met een stel Nederlanders aan boord, een superdag gehad. Ze waren naar het strand en de hamam geweest, al met al zo’n weekend die je wel even in de herhaling wilt en in slowmotion nogmaals wilt beleven.

Daarentegen was ik blij dat ons weekend goed afgelopen was, dat m’n vriend’s verblijf op het politiebureau achteraf bekeken toch nog alles meegevallen is , en dat we daarna veel hebben kunnen praten en kunnen genieten. Maar zeker is wel: ik wil hem heel snel weer zien, want ik miste hem meteen al weer. …Nog 2 weken !! :wink:

en omdat ik jullie zo lang heb laten wachten …vandaag dubbele aflevering van Von’s love story…haha :wub:

De volgende ochtend hoorde ik gerommel aan de deur. We moesten naar school en we hadden allebei door de wekker heen geslapen. Maar klaarwakker waren we nu allebei . Tja, door een wekker kon je heenslapen, niet door Anne die binnenkomt :smile: . Ze maakte zich zorgen dat we nu misschien te laat op school zouden komen maar vast nog meer omdat ze -gezien het ontbijt dat ze had klaargemaakt- vast dacht dat we het afgelopen weekend niets gegeten hadden.

Ze had van alles een dubbele portie meegenomen en was toen wij ons gedoucht en aangekleed hadden, in de keuken bezig alsof ze voor een hele familie ontbijt klaar moest maken, terwijl er voor mijn idee voor op de ‘vroege’ ochtend , toch al zeker voor meer dan 2 personen klaar stond. Het was zat zeiden we meerdere keren tegen haar.
Maar Anne was niet van haar stuk te brengen, en nu nog altijd maken we grappen over haar ‘Haydi ye’ (‘Toe nou eet’) , zodat we onopvallend wat inpakten en voor in de pauze meenamen. Maar ook daar had Anne al voor gezorgd, zodat we ook voor in de lunch met dubbele zo niet driedubbele porties aankomen. Onze medestudenten herkenden het en aten dankbaar met ons mee :slywink:

Ik kon me niet goed concentreren. Alhoewel de lessen erg leuk waren en we er ontzettend veel leerden, dwaalden m’n gedachten elke keer af. Waar zou hij nu zijn, gaat het wel goed met hem en bovendien: zou hij over 2 weken wel naar Bodrum komen? Vanuit Istanbul zou dat een busrit van ruim 13 uur betekenen…Maar al vanaf de eerste dag dat ik hem zag, had hij gezegd dat hij naar Bodrum zou komen, waar m’n vriendin en ik nog 3 weken vakantie zouden gaan vieren nadat we onze lessen in Izmir gehad hadden.

En dus had ik vanuit Nederland het mogelijke geprobeerd om voor m’n vriend en mij in hetzelfde hotel een kamer te regelen. Het ging ergens een beetje tegen m’n gevoel in omdat ik in eerste instantie de vakantie samen met m’n vriendin zou vieren, en ik haar niet in de steek wilde laten. Maar omdat het idee was dat m’n vriendin toch ook veel tijd met haar vriend in Bodrum (hij werkte daar) zou gaan doorbrengen en misschien zelfs wel een week bij hem zou gaan logeren, regelde ik vantevoren alvast een extra tweepersoonskamer kamer in het hotel. Maar nog steeds kon ik niet geloven dat hij die busreis zou gaan maken. En dus hield ik er in m’n achterhoofd wat rekening mee dat hij misschien niet zou komen.

Wegdromend bij het idee dat we over 2 weken samen op vakantie zouden zijn, samen naar het strand en zwembad konden, heerlijk samen uit eten of al was het maar heerlijk samen op het balkon van het uizicht zouden kunnen genieten, maakten dat ik m’n hoofd niet helemaal meer bij de les kon houden en hiermee de hoeveelheid huiswerk zich opstapelde. Niet dat dat nu erg was, want aan de boulevard van Izmir was een heerlijke plek om huiswerk te maken. Ja, we genoten volop van onze 'werk’vakantie!!

Er ging geen dag voorbij dat ik niet van m’n askim hoorde. Het ging niet goed met hem…hij miste me. Hij maakte zich ook zorgen, 2 meiden ‘alleen’ in Izmir, zouden we wel goed oppassen en met ‘niemand’ praten. Nou sorry, met niemand praten ging erg lastig gezien de praatgrage en nieuwsgierige buurt waar we in terecht gekomen waren. Maar ik snapte natuurlijk wel wat hij bedoelde . Om hem wat gerust te stellen, liet ik onze ‘Anne’ of Ozge soms even met hem praten. Dat voelde voor hem erg goed, om te weten dat we veilig waren en het erg leuk hadden bij het gastgezin.

Dat we het daar leuk hadden, dat is een ding wat zeker is. Wat hebben we gelachen dat we de tafel aan de kant zetten, onze net gekochte Turkse cd’s opzetten en er met z’n allen met muziek van Yurtseven Kardesler en Hande Yener een echte Turkse avond van maakten. De buren waren er ook bij en wat mensen die we nog nooit overhuis gezien hadden, we genoten er allemaal van. Zelfs de ogen van ‘baba’ , die oud en ziek was en heel moeilijk kon lopen , begonnen te glanzen en ja, deed zelfs moeite even door z’n knieen te zakken en een dansbeweging te maken.

Geweldige herinneringen aan een geweldige tijd in Izmir. Maar op een gegeven moment, hoe gezellig en hoe fijn het ook bij de familie was, dacht ik natuurlijk ook nog maar aan 1 ding: samen zijn met m’n askim.

De laatste week in Izmir brak aan. M’n askim telde ook de dagen af naar Bodrum. Nog steeds kon ik niet geloven dat hij voor mij die hele reis naar Bodrum zou gaan maken. Ik zei hem dat ook, maar hij was er altijd van overtuigd geweest dat we elkaar in Bodrum weer zouden zien. En dus zou dat ook gebeuren, wat kan ik dan meer dan afwachten en geloven?

Jammer, jammer vond ik het wel dat de lessen waren afgelopen. Ook het afscheid van onze gastfamilie was niet makkelijk. We hadden samen zo’n gezellige tijd gehad en dan moet je toch weer afscheid nemen. Afscheid nemen…ik heb het er al vaak over gehad, afscheid nemen, ik kan het gewoon niet , wil altijd alles en iedereen met me meenemen.

In elk geval we stonden met onze koffers weer buiten en stapten in de taxi die Anne had besteld. Het leek weer ineens zo kort geleden dat we hier , onder politiebegeleiding en met özge verschrikt op het balkon, midden in de nacht aan kwamen rijden. En nu gingen we weer, met een zelfde volgepakte achterbak, nu richting Otogar om daarna de reis naar Bodrum te beginnen.
Anne had een bekertje water meegenomen en nadat we uitgebreid van iedereen inclusief bakker en schoenmaker afscheid genomen hadden, reden we weg en gooide Anne het water als teken van zegening over de taxi.
*Iyi yolculuklar *(‘goede reis’) ; voor nu en voor de rest van jullie leven …

Heb weer genoten Von, een dubbele aflevering!!! Heerlijk om te lezen of ik het zelf een beetje meemaak.

OHHHH Von!! Weer heerlijk over jullie te lezen!! Nu op naar Bodrum, ben zoooo benieuwd hoe jullie het daar gehad hebben!!
Wilde dat ik zo kon schrijven dus. Ik weet niet of ik het kan, weet wel dat ik niet zo kan omschrijven!! Klasse weer meis!!!
Groetjes

@Von
Wat een verrassing!!! En dan nog wel een dubbele aflevering :smiley:

von schrijf snel weer…het is zo spannend…

Geweldig :D. Ik ben ook heel erg benieuwd naar wat er allemaal in Bodrum gaat gebeuren! Ik wacht met spanning af… :smiley:

Mooi verhaal Von ! Echt héél leuk ! OP naar het volgende :smiley:

Geweldig, Von, fijn dat je er weer bent. Hoe gaat het verder met je?(Ik bedoel nu, over Bodrum hoop ik snel weer te lezen!)
XxXxx Mar