@Von:
We want more…we want more…![]()
Xander wat een feest
dat jij hier even bent langsgeweest.
De rest is dit topic aan het vergeten,
en is op Estore aan het daten.
Jammer want ik vind het niet echt fijn
hier in m’n eentje aan het rijmen te zijn.
Ik mag graag dichten en verhalen,
maar hier alleen…dat is een beetje balen.
Misschien kunnen we een prijs instellen,
dat we tot het 1000ste bericht tellen.
En diegene aan wie de 1000ste toebehoort,
een vliegticket scoort.
Ha ha dan zal je nog opkijken,
hoe de pagina’s hier verstrijken.
En een gang dat er dan wordt ingezet,
ik heb dan zeker dolle pret.
Een Gedichten2 dat lijkt mij wel wat,
we leggen met z’n allen de hele server plat.
Niet wetende dat jij,
dat 1000ste plekje reserveert voor mij.
Ahhh Von heb weer heerlijk weggedroomd bij je verhalen! ![]()
ME TOO WANT MORE ![]()
**Izmir - Sokak 407- **
Ik ontwaakte uit een droom. En kon gewoon lekker verder dromen…Heerlijk, we waren in Turkije. En dat voor de komende 7 weken, een beter vooruitzicht konden we ons niet voorstellen.
Ons tijdelijk adres aan de Sokak 407…bewoond door de familie Atamtürk, bestaande uit özge, haar zus Gaye, de huiskip Necati en de onderverdieping bewoond door (de op leeftijd zijnde) ouders van Ozge.
Een voor Turkse begrippen absoluut geen verkeerd onderkomen, zelfs voorzien van een klein balkonnetje. Als je van buitenaf naar de constructie ervan keek, vroegen we ons achteraf wel af of het onze tijd nog zou uithouden…
Maar ons oog viel op de in de muur gemetselde Nazar, het Turkse oog dat ons voor al het kwade zou behoeden, en ‘Insallah’ zal het wel goed gaan.
Een typisch Turkse inrichting, naar ons idee nog behoorlijk luxe te noemen, met wandkasten, tafels, stoelen, kleden, zelfs een televisie, cd speler en een flinke collectie cd’s. Onze verbazing was groot, in de keuken stond zelfs een vaatwasser.
De boiler voor het warme water, daar moesten we eerst even vrienden mee zien te worden. Niet zelden klonk er een kreet vanuit de douche wanneer we weer onverwacht op een koude douche getrakteerd werden.
O ja zei Ozge dan als ze van haar werk thuiskwam, dat was waar ook, ze moest zorgen voor een andere gasfles.
Ach, het was heerlijk om hier te zijn. Het Turkse leven mee te mogen maken. En een koude douche maakte onze pret daar zeker niet minder om.
Van uitslapen was geen sprake. In eerste plaats was daar Anne geweest, die uit brandende nieuwsgierigheid alvast maar even een kijkje bij ons was gaan nemen en het uiterst noodzakelijk zag dat we eerst zouden eten. Anne was al voor ons bij de ‘bakal’ geweest. Iets wat ons al heel snel duidelijk werd: Eten…daar zal het ons de komende weken niet aan ontbreken.
Daarbij kwam: het was al vroeg dag (werd het er ooit nacht???) in de straten van Izmir. Men vindt het nodig uitgerekend 's nachts ‘wegwerkzaamheden’ uit te voeren (daar is het toch echt te warm voor overdag) en vanaf het balkon uitgebreid openluchtconversaties met de overburen van 3 straten verderop te houden. Absoluut noodzakelijk was het ook de hele buurt van de aanschaf van je nieuwe autoradio mee te laten genieten en bovendien lijken de straathonden het afgesproken te hebben het elk half uur gezamenlijk op een janken te zetten.
Tja, en dan was daar natuurlijk nog het bed. Het behoeft geen verdere toelichting dat slapen daarop eigenlijk al een onmogelijke taak was, laat staan uitslapen.
Alles bij elkaar opgeteld dus hoog tijd voor een (warme zo niet koude) douche en een verkenning.
Grappig , bij binnenkomst staat uitnodigend de bekende verzameling slofjes en slippertjes klaar. We hadden de keus uit een uiteenlopende collectie t.m. maatje 36. Anne liep druk heen en weer dook weg in een kastje. Ze haalde trots een mooi paar voor ons tevoorschijn. Het moet op z’n minst een komisch gezicht geweest zijn met m’n maat 41…
Anne maakt - zoals elke ochtend zoals later zou blijken - ons ontbijt klaar. Ratelt ondertussen over van alles en nog wat. Of we het nu begrijpen of niet, ze is een prettige aanwezigheid. En in het vooruitzicht dat we over een paar dagen een woordje met haar kunnen uitwisselen, zet ze de tv aan op de muziekzender KralTV en zingt gezellig mee.
Een warm welkom in een warm land. Het lijkt alsof de harten van de Turken met eenzelfde zonnewarmte zijn omringt. Wat heerlijk is dat.
Hoe kan het toch dat we ons meteen thuis en welkom voelden bij voor ons compleet onbekende mensen.
Over warme harten gesproken…m’n telefoon stond ondertussen niet stil. Hoe de vlucht was gegaan, of we het adres gevonden hadden, of we ‘veilig’ waren in Izmir. En dat hij, nu ik eenmaal -eindelijk- weer in Turkije was, me zo graag weer wilde zien, voelen en omhelzen…M’n glimlach op m’n gezicht werd alleen maar groter. Al bij de gedachte alleen al zakte ik meteen 2 verdiepingen naar beneden. Nee, daar had ik nog niet aan gedacht haha.
Ik ben al vroeg wakker vandaag, de regen slaat tegen de ramen en het waait flink.
Ik haal mijn schouders op en denk echt Hollands.
Morgen zit ik in Turkije, zou ik daarom al zo vroeg wakker zijn?
Vandaag al richting Schiphol want we vliegen vroeg.
Eerst nog even vanaf Zeeland naar Breda, daar studeert mijn zoon en heeft er een appartement.
We moeten zijn koffer nog bij hem thuis afzetten, want hij komt een week later.
Vanuit Breda gaan we naar een hotel vlak bij schiphol, proberen daar nog een paar uurtjes te slapen zodat we lekker uitgerust en ontspannen aan onze vakantie kunnen beginnen.
Gauw nog even op internet kijken wat voor weer het in Bodrum is, ja lekker zo’n 28 graden volgende week, ik gniffel en kijk door het raam naar buiten en zie dat het nog steeds regent.
Alles staat al gepakt het enige wat mij nog tegenstaat is dat ik straks in de stromende regen de koffers in de auto moet zetten.
Maar het vooruitzicht om morgen weer lekker in Turkije te zitten maakt het ineens een stuk minder erg.
Nog even een kopje koffie doen voordat we gaan rijden en dan is het zover.
Een aantal zaken speelt door mijn hoofd, zou het echt zo rustig zijn in Turkije, straks zitten we maar met een paar mensen in ons hotel, wie zouden er allemaal nog werken?
Gelukkig heb ik met een paar oude bekenden al contact gehad via email, Emine heeft me uitgenodigd om in haar nieuwe hotel te komen kijken, bij Aegean Dream zijn ze blij dat ik even langs kom en wie weet wie ik nog meer tegen kom.
Want dat is Turkije, je komt als toerist maar je vertrekt als vriend.
Nog even en ik ben weer “THUIS”
Fijne vakantie, geniet en vooral van de mensen en het weer!!
Ik/wij blijven nog even hier, maar zijn vandaag over 3 weken al onderweg, vliegend naar “HUIS”
Tot gauw(dan is het snel tijd voor ons hihi)
![]()
Fijne vakantie gewenst Turkijehotels.com. Geniet er maar van.
Wij willen ook gaan. Het weer is nu te slecht voor woorden, hier.
Een hele fijne vakantie, wat lijkt het mij heerlijk om met dit weer zo’n leuk vooruitzicht te hebben. Mooier kan het bijna niet met storm en regen Nederland te verlaten, wetende dat je lekker naar het zonnetje gaat.
groetjes Dorien.
@Turkijehotels.com:
Leuk geschreven, weer een schrijverstalent ontdekt hier op het forum
!
Wens je heel veel plezier in Turkije en geniet maar lekker van het zonnetje. Want hier laat zij het weer even afweten
.
O, mooi geschreven, ja ik woon ook in Zeeland, zeeuwsch-vlaanderen, en dan te bedenken dat ik vandaag net weer al een week terug ben, ben jalours op je. Geniet er maar van.
Groetjes Carine
Bedankt allemaal, ik ga zo rijden.
Jullie horen er wel van hoe het geweest is.
DOEIIIIIIII
![]()
Goede reis!!!
Leuk geschreven, wow wouw dat ik nu naar Turkije geblazen werd…
VEEL PLEZIER !!!
Inderdaad je verlaat Turkije als vriend, mooi gezegd.
Maarre … had je verhaal in **Verhalentopic **geplaatst , dan krijgen we een mooi geheel van verhalen.(Want ik neem aan dat je verder gaat schrijven
:yes:
Maar goed onbelangrijk detail.
Zeker Leuk geschreven en ook voor mij is het the day before, heerlijk die regen! Nog 24 uur en ik zit in de zon! Ik word vanacht opgehaald door de schiphol taxi dus mijn reis begint lekker relaxed, alleen is mijn koffer natuurlijk weer veel te zwaar… Nu is dat op EIndhoven nooit een probleem, maar verwacht dat dat in Amsterdam anders zal zijn, dus ik blijf maar draaien met die duimen, goede afleiding want de zenuwen gieren door mijn keel!!!
Mensen tot morgen of overmorgen, vanuit Gumbet!!! Yeah!!!
En Turkije hotels. com een onwijs goede vlucht en een heerlijke vakantie toegewenst!
Goede reis alvast !!! Breng wat zon mee voor ons
en véél plezier alvast met de voorpret want de dag ervoor is ook altijd al een beetje vakantie met koffers pakken enz…
Linda ook voor jou een hele mooie tijd in Gümbet!
Linda een fijne reis en veel geluk en plezier in Gumbet.